Norsk Barnevernkongress 2014

Små babyluer

Små babyluer (Foto: Gerd)

Fagforbundet til stede på Norsk Barnevernkongress som foregår i Oslo 17. til 19 september.

19.09.2014 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 19.09.2014

Kongressens hovedtema "Barnevern i hastighetens tid. Effektivitet og barns behov - et barnevern som bryr seg?" er blitt belyst gjennom blant annet forelesere som professor Mari Rege, psykologspesialist Heine Steinkopf, professor Arne Johan Vetlesen, professor Marit Skivenes og Bufdir-direktør Mari Trommald. I tillegg til dette en rekke parallelle sesjoner med bidrag fra ulike deler av fagfeltet.

På kongressen hadde Fagforbundet sin egen stand som har vært godt besøkt. Fagforbundets tverrfaglige tilnærmelse på tvers av ulike profesjoner og ansvarsområder er av interesse for mange. Barnevernet et område hvor behovet for mangfold er stort trenger organisasjoner som ser helheten og nødvendigheten av god samhandling.

På bilde ser vi Helge Sporsheim og Linda Fevang Olsen på stand for Fagforbundet.