Resultat i forhandlingene med ULOBA

Forhandlingsleder og Au-medlem i Fagforbundet, Jan Helge Gulbrandsen i Fagforbundet og stabsleder og forhandler i Uloba, Frode Christhensen, er godt fornøyd med å komme til enighet i årets tariffoppgjør. (Foto: Arne Løseth)

Fagforbundet har forhandlet fram et godt oppgjør for sine medlemmer. Resultatet går nå til uravstemning til Fagforbundets medlemmer.

26.08.2016 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 31.08.2016

Skriv ut plakat til arbeidsplassen din!

• Det gis et generelt tillegg på kr 4.15 per time (kr. 7.661,- i full stilling).
  • Minstelønn for personlig assistent/ funksjonsassistent er kr 171,- per time (kr. 315.666,- i full stilling).
  • Lørdags- og søndagstillegg økes med kr 10,- til kr 65,-.
  • Kvelds- og nattillegget heves med kr 2,- til kr 68,-.

Ansiennitetsskalaen
er tariffestet og utvidet til 15 år.

Etter 3 års ansettelse 4%

Etter 6 års ansettelse 8%

Etter 9 års ansettelse 12%

Etter 12 års ansettelse 16%

Etter 15 års ansettelse 20%

Ansiennitetstillegget gis ut fra lønn inklusiv alle ubekvemstillegg.

Alle endringer har virkning fra 1. juli 2016. Oppgjøret for ULOBA er i tråd med arbeidslivet for øvrig. Resultatet går nå til uravstemning. Vi oppfordrer Fagforbundets medlemmer å bruke stemmeretten! Protokollen legges ut i denne saken om kort tid.