Fire sykepleiere valgte Fagforbundet

Fire sykepleiere i Fagforbundet

Fire sykepleiere i Fagforbundet (Foto: Fagforbundet)

Vi spurte fire sykepleiere om hvorfor valget falt på Fagforbundet. Dette er svarene vi fikk.

28.09.2016 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 04.10.2016

Jan Joachimiak, sykepleier i ambulansetjenesten ved Sykehuset Østfold

Jeg ble medlem i Fagforbundet på grunn av samholdet og solidariteten. Dessuten var det avgjørende for meg at forbundet gir meg økonomisk trygghet og påvirkningskraft som medlem. Jeg benytter meg av kurs som Fagforbundet setter opp. Det gir meg god innsikt i ulike tema i arbeidslivet.

Fagforbundet

Ingeborg Kristiansen, fagutviklingssykepleier ved Stange helse- og omsorgssenter

Fagforbundet har tydelige og synlige tillitsvalgte. Det gjorde at jeg ble medlem. For meg – og for Fagforbundet - er alle yrkesgrupper like viktige for å gi pasientene den beste helsehjelpen. Det var naturlig for meg å være i samme forbund som mine gode kolleger. Det var også et stort pluss at Fagforbundet har ekstra gode forsikringsbetingelser for ektepar når begge er medlemmer i et LO-forbund.

Fagforbundet

Richard Sarkodee-Adoo, psykiatrisk sykepleier Vegsund Psykiatriske senter ved Ålesund sykehus

Jeg er opptatt av hva et forbund kan gjøre for meg – og valget falt på Fagforbundet. Alle forbundene vil ha kontingentene min, men ikke alle kjemper for meg og er et talerør for meg i jobben min. Det er avgjørende for meg at Fagforbundet tenker helhetlig og legger vekt på fellesskap mellom yrkene. Jeg får jevnlige tilbud om faglig påfyll. Det er nødvendig for meg i jobben min.

Randi Louise Langø, sykepleier ved Sørfold Sykehjem, Røsvik

Fagforbundet jobber bredt. Det er ikke et profesjonsforbund, men jobber for hver enkelt profesjon. De jobber hardt for alle yrkesgrupper – ikke bare for meg som er sykepleier. Det er viktig for meg.