Celina ble norgesmester i helsefag

Vant Yrkes-NM i helsefagarbeiderfaget: Celina Sørensen Tollefsen. På andreplass kom Julie Eiksund, og tredjeplass ble delt av Julie Osa Horgen og Maiken Helgå Bråten. (Foto: Fagforbundet / Martine Grymyr)

Helsefagarbeider Celina Sørensen Tollefsen fra Harstad stakk av med førsteplass under Yrkes-NM. Fagforbundet gratulerer!

20.10.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 27.10.2016

Seks personer fra seks fylker var med i de siste rundene om å bli kåret til norgesmester i helsefagarbeiderfaget. Konkurransen sto mellom representanter fra fylkene Troms, Akershus, Aust-Agder, Møre og Romsdal, Hordaland og Nordland.

Imponerte dommerne

Celina Sørensen Tolllefsen var klar og tydelig i sin håndtering av oppgavene hun fikk. Hun holdt hodet kaldt selv under akuttoppgaven hun fikk i finalen. Det imponerte dommerne. Til slutt sto det igjen kun én vinner. Harstadværingen Celina Sørensen Tolllefsen kan nå kalle seg norgesmester i helsefagarbeiderfaget.

Fagforbundet

Imponert over nivået

Iren Luther, nestleder i Fagforbundet Seksjon helse og sosial og tilskuer under yrkesfinalene, er imponert over nivået på deltakerne.

- Dette er profesjonelle yrkesutøvere som viser fram det de kan. De får tøffe oppgaver som viser hvilke situasjoner de kommer til å møte ute i det virkelige liv, det yrkeslivet som venter dem når de blir ferdig utdannet helsefagarbeidere.

Se Fagforbundet ung i aksjon under Yrkes-NM

Les også: Finalefeber i Bergen