Feirer 10 år med samspill

Sissel M. Skoghaug, nestleder i Fagforbundet og tromsøværing, ønsker velkommen til samspillkonferanse i Tromsø. (Foto: Fagforbundet)

- Det er mer som binder oss sammen enn det er som skiller oss. Vi skal bygge sterke lag på tvers av profesjoner, sa nestleder Sissel Skoghaug da hun åpnet den tiende Samspillkonferansen - denne gangen i Tromsø.

07.11.2016 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 08.11.2016

- Velkommen til byen min!

Det var en stolt nestleder som åpnet årets konferanse. Skoghaug har selv bodd i Tromsø i mange år, og syntes det var spesielt hyggelig at tiårsjubileumet ble lagt til Nordens Paris.

Hun understrekte at konferansene viser hva Fagforbundet er spesielt gode på, nemlig samspill. Profesjonskamp og stridigheter er det andre som holder på med.

- Det er mer som binder oss sammen enn det som skiller. Vi skal bygge sterke lag på tvers av profesjoner. Det gjelder her på konferansen og det gjelder i hverdagen som yrkesutøver på arbeidsplassen din, sa Skoghaug.

Høie holder ikke egne løfter

Nestlederen benyttet anledningen til å etterlyse regjeringens lovnad om 12 milliarder i friske midler til sykehusene.

- Helse- og omsorgsminister Bent Høie ligger minst tre milliarder bak sine egne løfter. Dette er en sektor som skriker etter ressurser.

Videre minnet hun om at det må på plass tilstrekkelig og kompetent bemanning i de kommunale helsetjenestene. Fagskolen og fagarbeiderne er sentrale i dette arbeidet.

Dyktige fagfolk

Kvalitet er et avgjørende stikkord for Skoghaug.

- Vi må spørre og vi må måle for å finne fram til god kvalitet i tjenesten, men det må ikke bli viktigere å rapportere enn å faktisk jobbe med kvaliteten.

Fire faggrupper er arrangører av konferansen i Tromsø. Disse er faggruppe for helsefagarbeidere, helsesekretæretærer, sykepleiere og ledere. Her sitter det dyktige fagfolk som gir gode råd og utvikler faglig gode tilbud til Fagforbundets medlemmer.