Fikk hjelp av Fagforbundet til fast stilling

(Foto: Skjermdump Tidens Krav)

I Kristiansund kommune søkte Fagforbundets tillitsvalgte om økt stillingsprosent og fast jobb for rundt hundre medlemmer. Oddbjørg Storslett er en av dem. Hun hadde en usikker jobbsituasjon som vikar, skriver Tidens Krav.

08.12.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 12.10.2020

– Det gir trygghet og stabilitet med fast stilling. Nå tar jeg utdanning for å få fagbrev, sier Storslett til Tidens Krav.

Kristiansund kommune med sine 1.900 ansatte vil fra deltid til heltid og fra fravær til nærvær.

- Bare det å skifte begrep, gjør noe med kulturen vår, sier Astrid Rønning, leder i Fagforbundet Kristiansund.

185 saker

Totalt har personalavdelingen i Kristiansund kommune mottatt 185 slike saker. Av dette er 160 ferdig behandlet.

- I underkant av 10 prosent av kravene er avslått. Alle de andre har fått økt sine stillinger. Mange har fått hundre prosent stilling. Vi har også saker der ansatte har fått en større stilling enn det de opprinnelig krevde, sier Linda Mjønes som er personalrådgiver i Kristiansund kommune.

Les hele saken «Fra vikar til fast stilling» i Tidens Krav