Digitalisering og ny teknologi – svar på spørreundersøkelse!

Arnt Ola Fidjestøl

Fagforbundet ønsker å være offensive i møte med digitalisering og ny teknologi. Hjelp oss ved å gi ditt bidrag.

07.09.2017 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 07.09.2017

Fagforbundet ønsker å være offensive i møte med digitalisering og ny teknologi. Vi hører stadig om at digitaliseringen kommer til å ta jobber, ansatte blir overflødige, jobber forsvinner og i det hele tatt mye synsing på feltet.

Fagforbundet og fagbevegelsen generelt har hele tiden være offensive og aktive med å ta i bruk nye verktøy, nye organisasjonsformer og teknologi så lenge vi har vært med i arbeidet med tilpasning og utvikling. Det er ingen grunn til at vi ikke skal være like aktive når det kommer til digitalisering, og det er ingen grunn til at vi ikke skal håndtere dette godt.

Fram til landsmøtet og opp mot landskonferansene skal vi få litt drahjelp av Tankesmien Agenda. De skal gi innspill til en strategi for hvordan Fagforbundet kan håndtere digitalisering og innføring av slik ny teknologi på en god måte. I den forbindelse har vi sendt ut en spørreundersøkelse til alle yrkesaktive medlemmer som er registrert med e-postadresse.

Alle yrkesaktive medlemmer med gyldig e-postadresse har fått tilsendt en spørreundersøkelse.

Undersøkelsen er nettbasert og rask å besvare – og det vil gi oss god drahjelp i strategiarbeidet.