Mangler tittel til artikkel med id [6722]

Arkivarens dag

07.09.2017 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 07.09.2017

Det går mot et utrolig jevnt valg. Vi i Fagforbundet kan avgjøre hvem som skal styre landet de neste fire årene, men da må du gå og stemme - for trygge jobber og mindre forskjeller.

Fagforbundet engasjerer seg i høstens valg fordi det er våre medlemmer som betaler for høyresidas politikk gjennom dårligere lønns-, pensjons- og arbeidsvilkår. Høyre- og Fremskrittsparti-regjeringen fører en politikk som rammer velferd og arbeid hardt.

I løpet av de fire siste årene faglige rettigheter er svekket, organisasjonsgraden går ned, ulikheten øker, kraftige skattekutt gjør at vi har mindre til fordeling og statsbudsjettets underskudd er rekordhøyt. Derfor vil vi bruke stemmeretten til høsten - for en ny regjering som sikrer trygge arbeidsplasser og bedre velferd!

Fagforbundet mener Norge trenger en ny regjering som:

• Vil ha trygge arbeidsplasser
  • Jobber for hele stillinger og faste jobber
  • Sier nei til salg av Norge
  • Vil øke bemanningen i helse- og omsorgstjenestene
  • Sier nei til profitt i velferden
  • Prioriterer velferd i stedet for skattekutt
  • Sier nei til ulikhet og fattigdom