Eldrebyråden i Oslo må ta tak

FOTO: CF-Wesenberg@kolonihaven.no #cfwesenbergRaymond Johansen

FOTO: CF-Wesenberg@kolonihaven.no #cfwesenbergRaymond Johansen (Foto: CF-Wesenberg)

Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo vil ha flere faste stillinger til byens helsefagarbeidere og mener eldrebyråden må ta tak.

10.10.2017 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 11.10.2017

• Det er nesten umulig for nyutdannede helsefagarbeidere å få fast stilling i Oslo nå, sier leder i fagforbundet pleie og omsorg Oslo, Siri Follerås til nettavisa Vårt Oslo.

«Et kjapt søk på Oslo Kommunes hjemmesider viser den nette sum av to (2!) utlysninger av faste, hele stillinger for helsefagarbeidere! Dette er for dårlig! Oslo trenger helsefagarbeidere, og helsefagarbeidere trenger faste, hele stillinger!», skrev Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo nylig på sin Facebook-side.

Fagforbundet er bekymret over hvor få faste stillinger det er for helsefagarbeidere i Oslo, og ønsker tiltak fra politikerne.

— Det gjelder i hele Oslo, ikke bare i kommunen. Det er mulig å få jobb, men kun i små prosentstillinger eller helgestilling. Men ingen kan leve av dette, og ingen ønsker å jobbe i helgene, sier Follerås.

Les hele saken «Fagforbundet for Pleie og Omsorg i Oslo mener eldrebyråden må ta tak for å få flere faste stillinger til byens helsefagarbeidere»