Varmeprisen til raus dame fra Hole

Rikke Marie Dybdal, vinner av Varmeprisen 2017.

Rikke Marie Dybdal, vinner av Varmeprisen 2017. (Foto: Fagforbundet)

Rikke Marie Dybdal gir av seg selv. Hun gir mye av seg selv. Rikke Marie mottar Varmeprisen for sin medmenneskelighet og omtanke for sine arbeidskolleger.

15.11.2017 av Yrkesseksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 17.11.2017

Se videointervju nederst i saken

Prisen deles ut til en person, organisasjon eller arbeidsplass som har utmerket seg med å skape varme og omsorg innen helse og omsorg-sektoren.

Leder for yrkesseksjon helse og sosial, Iren Luther, leste opp fra brevet som Rikke Maries kolleger har sendt inn til juryen for prisen. Der går det fram at hun er en pådriver til å bygge intern stolthet og kultur og får fram det gode i alle rundt seg.

Rikke Marie er sykepleier og leder for de ansatte i tjenster for funksjonshemmede i Hole kommune. Hun er for øvrig sambygning med Hele Norges Helsefagarbeider, Unni Granberg.

- Det var tolv sterke kandidater til årets Varmepris. Det var ikke noe enkelt valg, men styret i yrkesseksjonen kom også denne gangen fram til en enstemmig konklusjon, sa Luther.

Kollegene til Rikke Marie trekker også fram at hun er aktiv i lokalmiljøet. Hun er en pådriver i blant annet Ringeriksmaraton, Hole Rulle og runningteam og funksjonshemmedes dag på Hønefoss videregående skole.

- Dette er helt klart en leder etter Fagforbundets hjerte, sa Luther.

Prisvinneren fikk med seg et litografi av Gunilla Holm Platou og 10.000 kroner.

Varmeprisen 2017 from Fagforbundet on Vimeo.