Ny barnebykontakt i Fagforbundet Agder

Hildegunn Fardal er ny barnebykontakt i Fagforbundet Agder

Hildegunn Fardal er ny barnebykontakt i Fagforbundet Agder (Foto: (privat eie))

Leder av yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet Agder, Hildegunn Fardal tar over som barnebykontakt etter Lillian Garpestad og Grete Skovli. Hildegunn gleder seg til å ta over vervet.

19.03.2020 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 19.03.2020

- For meg betyr barnebyen og arbeidet som gjøres der veldig mye. Det å være med på å gi barn og unge en trygg oppvekst, en utdannelse og et godt liv er jeg stolt av å være med på. Det er også viktig å minne oss selv på at Fagforbundets SOS-barnebyen er viktig for lokalsamfunnet i Huambo. Vi ser at når mange bidrar med litt, så skaper vi nye livsvilkår for familier uten inntekt, mat og skoleplass, sier Hildegunn.

Fagforbundet Agder skal gjennom representantskapet og samlinger for tillitsvalgte informere om barnebyen. Barnebyen er 10 år i år og forbundsregionen skal bli flinkere til å snakke om utviklingen som har vært og alt det gode arbeidet som gjøres. Det er også viktig å verve flere faste bidagsytere.

- I min familie er vi to faste bidragsytere. Papegøyen Jesper er også med å bidrar til arbeidet som gjøres i barnebyen, ler Hildegunn Fardal.

Fagforbundet Agder har deler ansvaret for to familiehus i barnebyen, Aust-Agder/Telemark-huset og Vest-Agder/Oppland-huset.

Les om Randi Teviks møte med Vest-Agder/Oppland-huset i artikkelen Store drømmer hos SOS-mor Felicia.