Fagforbundets nestleder hadde ikke råd til mat

Helene Harsvik og Ingrid Wergeland loser lytterne gjennom de ukentlige podkastene fra Fagforbundet. (Foto: Lars Helgerud)

I første episode av Fagforbundets podkast «Hele laget» forteller nestleder Helene Skeibrok om utryggheten av å jobbe deltid.

17.04.2024
Sist oppdatert: 18.04.2024

I første episode av podkasten «Hele laget» deler Helene Skeibrok sin egen historie, om hvordan hun fikk 13,15 prosent stilling da hun var ferdig utdanna helsefagarbeider. Hun måtte jakte vakter for å få nok penger. Nestlederen forteller også hvordan urettferdige forhold i arbeidslivet vekket engasjementet hennes til å bli tillitsvalgt.

Her kan du høre podkasten:

Apple podcast

Spotify

Soundcloud

– Helenes egen arbeidslivshistorie, som deltidsansatt helsefagarbeider, er dessverre ikke så spesiell, men nettopp derfor er slike historier viktige å dele. Vi organiserer 410 000 medlemmer, og det finnes utallige små og store kamper og seiere som er verdt å løfte. Noen har kanskje opplevd noe tøft på jobb, som man har fått hjelp til, andre kan ha vært en god støttespiller for andre, sier Ingrid Wergeland.

– Folk skal få høre ulike historier og erfaringer som gjester deler fra arbeidsplassen eller rollen som tillitsvalgt, forteller Helene Skeibrok.

Fagforbundets nestleder er programleder sammen med informasjonsrådgiver Ingrid Wergeland. Den ukentlige podkasten «Hele laget» skal speile og løfte Fagforbundet, både gjennom medlemmer og politiske gjennomslag.

Helene Skeibrok er mye rundt i landet og besøker medlemmer, og tenker ofte at de hun møter har fortellinger flere burde høre.

– Nå håper jeg at de møtene vi formidler både er interessante, men også at de kan skape et engasjement, og også være noe man kan lære litt av, ser Helene Skeibrok.

«Hele laget» kommer med ny episode hver torsdag. Blant de første gjestene er en helsefagarbeider, en portør, en brannkonstabel, en omsorgsarbeider og en advokat.

Klikk på «følg»-knappen i podkastspilleren din. Slik blir du abonnent og får ny episode automatisk.

Produsent for «Hele laget» er Lars Helgerud.

Klikk på «følg»-knappen i podkastspilleren din. Slik får du ny episode.

Musikken er laget av Panzerpappa.

Har du tips til temaer eller gjester til podkasten? Send epost til helelaget@fagforbundet.no