Har du sjekket banken din?

(Foto: Ottesen, Steinar)

Fagforbundet og Norsk Folkehjelp ønsker å redusere norsk støtte til Israels okkupasjon av de palestinske områdene. Kampanjen har som mål å belyse hvordan sparepengene våre kan bidra til okkupasjonen og hva du kan gjøre med det.

27.01.2020
Sist oppdatert: 14.04.2021

Fagforbundet og Norsk Folkehjelp ønsker å redusere norsk støtte til Israels okkupasjon av de palestinske områdene. Kampanjen har som mål å belyse hvordan sparepengene våre kan bidra til okkupasjonen og hva du kan gjøre med det.

Når man sparer i et fond går man sammen med andre sparere om å kjøpe aksjer på ulike selskaper, eller rentepapirer eller en kombinasjon av begge to.

Fagforbundet og Norsk Folkehjelp har gått igjennom fondene som norske banker tilbyr til sine kunder for å se om de er investert i selskaper med virksomhet på okkupert palestinsk område.  Vi oppfordrer deg til å sjekke banken din.

Sjekk banken din her.