Hva er ditt beste vervetips?

firetillitsvalgte

Fra øverst til venstre: Freddy Karlsen, Anita Brattelig, Renate Dons Jensen og Mona Holmkvist. (Foto: Fagforbundet)

Vi har spurt fire tillitsvalgte hva de anbefaler når man skal verve nye medlemmer til Fagforbundet.

20.02.2024
Sist oppdatert: 28.02.2024

Freddy Karlsen, yrkesseksjonsleder samferdsel og teknisk Fagforbundet Hvaler og plasstillitsvalgt ved Sandbakken miljøstasjon

Jobbe for å ta vare på arbeidsplassene våre. Vise at det nytter å stå sammen for å jobbe mot privatisering og oppsplitting av arbeidsplassen, og at man i stedet kan bruke medlemmene til å utvikle tjenestene til det beste for innbyggerne.

Anita Brattelig, yrkesseksjonsleder helse og sosial Fagforbundet Hvaler og plasstillitsvalgt ved Dypedalsåsen sykehjem

Vær til stede og synlig! Arranger stand ute på arbeidsplassene eller avdelingene, stek vafler og gjør det enkelt å komme i kontakt med nye medlemmer. Snakk også om fagforeningsarbeid, godkjenning av turnus og arbeidsmiljø på vaktrommet.

Renate Dons Jensen, pensjonist og uføretillitsvalgt Fagforbundet Hvaler

Jeg ble medlem fordi noen spurte, så mitt beste tips er å spørre alle man møter. I Fagforbundet fant jeg et fellesskap, og det å skape et fellesskap å være en del av er kanskje spesielt viktig for de jeg er tillitsvalgt for nå.

Mona Holmkvist, hovedtillitsvalgt Fagforbundet Hvaler

Aktive og engasjerte tillitsvalgte på arbeidsplassene er den største medlemsfordelen, seksjoner som gir nyttige yrkesfaglige tilbud og være et forbund som gjennomfører gode lønnsoppgjør. Sammen er vi sterke. Fagforbundet er Norges største fagforbund, over 400 000 medlemmer i Fagforbundet og over 100 000 i LO. Dette gir styrke og innflytelse!