Barnehagedagen 2024

“Stedet mitt” belyses gjennom fire ulike foredrag som streames fra Lærernes hus i Oslo. Fagforbundet og Utdanningsforbundet inviterer dere til å se dette sammen med oss.

14.02.2024
Sist oppdatert: 15.02.2024

Dato: 11.mars
Tid: 17.30
Sted: Messa på Kommunalteknikk (Hagelin)
Vi serverer mat fra kl. 17.00

1. Stedets betydning for fellesskap og tilhørighet
    v/Jon Kaurel, Utdanningsforbundet
  2. Når stedet er verden. Barnehagebarns navigering mellom det lokale og det globale
    v/Katrine Giæver, OsloMet
  3. Bruken av fjellet og byen
    v/ Marius Aaning Strandos, Fløyfjellet naturbarnehage
  4. Hvordan bruke og finne x-faktoren i nærmiljøet?
    v/ Øystein Brogård, Tronvik Gårdsbarnehage

Det blir servert mat og drikke, og seminaret er gratis og åpent for alle.

Møteledere:
Ingri Bjørnevik, Fagforbundet
Hanne Fehn Dahle, Utdanningsforbundet

Vi vil få en hilsen fra komiteleder Hege Bae Nyholt, og innledninger fra leder av FUB, Tor Eirik Rasmussen, leder av yrkesseksjonen kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet, May-Britt Sundal og leder i Utdanningsforbundet, Geir Røsvoll.

Forfatterne av fagartiklene til barnehagedagen, Jon Kaurel og Katrine Giæver, vil holde hver sin innledning og svare på spørsmål fra salen. Vi vil også få presentasjoner fra to barnehager der nærmiljøet spiller en stor rolle i utformingen av det pedagogiske innholdet.

Innledningene på kveldsseminaret vil ta for seg ulike perspektiver på hva stedet mitt kan bety for barna i barnehage, og hvordan barnehager kan jobbe med lokal kulturarv og nærmiljø.

Påmeldingsfrist 8.mars. For Fagforbundets medlemmer: send avd083.post@fagforening.fagforbundet.no.