Forsida

07.12.2022
Sist oppdatert: 07.12.2022

Venter flere tøffe tariffoppgjør

Vi tok bare noen små steg inn i 2022 før Europa brått ble kastet inn i en storkrig. Kort tid etterpå startet årets tariffoppgjør. Det satte vårens vakreste eventyr på prøve.

Vi ser tilbake på et i overkant spennende tariffår, og vi gir dere en pekepinn på hva som venter oss i mellomoppgjøret 2023.

Når problemer tårner seg opp for folk, er medlemskapet i forbundet vårt spesielt viktig. Samholdet er Fagforbundets viktigste bidrag til den krisen vi står midt oppe i, skriver utenriksminister Anniken Huitfeldt i kommentaren.

Side 4, 5 og 6

Julestemning i Sandnes

Godt tillitsvalgtarbeid er å gi juleglede til medlemmene, understreker Nina Birgitte Stokke. Hun sørger for at Rogaland-foreninga inviterer til juleverksted. Det har blitt en fin tradisjon av glitter, kongler og Fagforbundet-solidaritet.     Baksida

God rød jul!

Når nettene blir lange, og overtida setter inn, er det mye å tenke på for deg som er tillitsvalgt. Hvilke regler er det som gjelder for betaling på de røde dagene, og hvem bestemmer hva? Les deg klok i kokeboka vår.    Side 7

Oppskrift på det gode arbeidsliv

Det er godt trøkk på Hamar postterminal i førjulstida. De ansatte håndterer dobbelt så mange pakker nå i høysesongen, men det legger ingen demper på humøret. Per Jakobsen, fersk vinner av Fagforbundets arbeidsmiljøpris, viser oss veien til det gode arbeidsliv.