Tillitsvalgt for pensjonistene

Som tillitsvalgt for pensjonistene i vår avdeling er det viktig å ha god kontakt med medlemmene som er gått av med pensjon, skal bli pensjonister snart, eller er helt eller delvis uføre.

25.10.2022 av Eva Berg
Sist oppdatert: 25.10.2022

Jeg ble valgt til dette vervet etter at jeg sluttet som leder i avdeling 474, og gikk over i pensjonistenes rekker.

Siden vi er en avdeling som er spredt over hele fylket (Troms og Finnmark til fradelingen er gjennomført) er det vanskelig å ha god kontakt med alle, da er det veldig greit å ty til e-post og sms .

Min jobb som tillitsvalgt er å hjelpe kommende pensjonister, og de som allerede er pensjonister, til å finne fram i jungelen av lover og regler som gjelder for oss. Jeg kan ikke gi konkrete svar som har med selve pensjonen å gjøre, det er NAV og KLP sin oppgave. Jeg kan hjelpe til med for eksempel å forklare hvordan finne fram til pensjonskalkulatoren til KLP, NAV eller Din Pensjon, og jeg kan si noe om dine rettigheter som medlem av Fagforbundet.Det foregår også en del kurs som pensjonister kan være med på, følg med i Fagbladet og Pensjonisten, bladet fra Pensjonistforbundet som vi automatisk er medlem i når vi er medlemmer av fagforbundet.

Kontakt meg gjerne på min mobiltelefon 91194179, skriv gjerne i sms i forveien så vet jeg at det ikke er «telefonsvindlere» som ringer, fordi da gjenkjenner jeg nummeret ditt.

Vi snakkes.

Hilsen Eva Berg