Ser fram til å jobbe med flinke folk

Ragna Kyrkjebø er styremedlem i Yrkesseksjon kontor og administrasjon. plasstillitsvalgt og medlem i Fagforbundet Posten Oslo og omegn (Foto: Ragna Kyrkjebø)

En viktig del av Fagforbundets arbeid er å forbedre medlemmenes faglige utvikling og yrkesstatus.

28.06.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 01.07.2022

I den anledning har vi intervjuet Ragna Kyrkjebø, som er nytt styremedlem i Yrkesseksjonen kontor og administrasjon (YKA). Hun er plasstillitsvalgt og Key Account Manager i Posten Norge AS. Videre er hun medlem i Fagforbundet Post Oslo og Omegn.

Hvorfor ble du fagorganisert?

- Det var aldri et alternativ å være uorganisert. Man står sterkere sammen og kan være tydeligere med krav og rettigheter. Det var også en del av det å begynne å jobbe i 1981. Da Postkom ble en del av Fagforbundet og fulgte vi medlemmer selvfølgelig med.

Hva er det beste med å være tillitsvalgt?

- Mye kontakt med mennesker, mange interessante oppgaver og lærerikt er det også.

Hva ønsker du å få til som styremedlem i YKA?

- Et godt fokus på arbeidsforholdene for de som jobber på kontor. Vi har en ny hverdag nå etter pandemien med hybridkontor for mange. Det har ført til nye utfordringer. Jeg ser fram til videre arbeid i YKA sammen med flinke folk.

Om YKA

Fagforbundet Oslo har fire yrkesseksjoner med egne styrer. I de fleste fagforeningene er det også egne yrkesseksjoner. I yrkesseksjonene jobbes det yrkesfaglig og yrkespolitisk sammen med faggrupper. Yrkesseksjonene arrangerer også kurs i samarbeid med fagforeningene.

Yrkesseksjon kontor og administrasjon dekker alle stillinger innen det kontorfaglige, blant annet sekretærer, arkivarer, IKT-ansatte, ledelse, rådmenn, økonomer og HR.