Fagforbundet Viken sitt representantskapsmøte 17.- 18. november 2020.

Regionsleder Kristine Bjella Stavn åpner møtet.

Regionsleder Kristine Bjella Stavn åpner møtet. (Foto: Astrid Isene)

'"Representantskapet er det høyeste beslutningsorganet mellom Regionsmøtene som gjennomføres 2. hver år. Her besluttes blant annet strategier for lønnsoppgjørene og andre større politiske og organisatoriske saker slik som handlingsplaner, beretninger og budsjett."

18.11.2020
Sist oppdatert: 18.11.2020

Nå i år har vi vært i en veldig spesiell situasjon grunnet den store pandemien vi er midt oppe i– Covid 19.
Representantskapet som skulle vært gjennomført i mars måtte avlyses og saker som skulle vært behandlet ble overført til møtet nå i november.

17. – 18. november ble representantskapet til Fagforbundet Viken gjennomført som ett digitalt møte gjennom systemet Easymeet.
Møteledelsen med 15 styremedlemmer/frikjøpte fra regionen kjørte møtet fra Hotel Quality Sarpsborg.
Dette fungerte veldig bra takket være gode møteledere av Marius Bjørndalen og Grethe Olsen og god support fra Fagforbundet sentralt og egne krefter.

Vi fikk gode debatter og flotte innspill fra dere delegater til representantskapet - systemet fungerte bra så takk til alle som gjorde møtet til ett "levende" møte selv om vi satt hver for oss.

Sakene som ble behandlet på representatnskapet var:

• Åpning
  • Politisk debatt med AP, SP, SV og Rødt
  • Konstituering
  • Landsmøtesakene
  • Økonomi
  • Regnskap 2019 - Fagforbundet Akershus
  • Regnskap 2019 - Fagforbundet Buskerud
  • Regnskap 2019 - Fagforbundet Østfold
  • Avsluttende årsberetninger for Fagforbundet Akershus, Fagforbundet Buskerud og Fagforbundet Østfold
  • Verveutvalg - Fagforbundet Viken
  • Utvalg for mangfold og inkludering - Fagforbundet Viken
  • Utvalg for faglig politisk og solidarisk samarbeid - Fagforbundet Viken
  • Utvalg for HMS
  • Innlegg ved Trond Finstad - Fagforbundet

Under representantskapet hadde vi et mål om å samle inn kr. 10 000,- og få 10 nye bidragsytere i løpet av møtet.

Hvis vi klarte dette målet ville Astrid og Ruth lære seg bursdagssangen på portugisisk. Så skulle de synge den for dere på neste representantskap.

Vi har nådd målet på over kr 10 000,- når det gjelder nye bidragsytere så har vi ikke helt oversikt ennå.

Nye bidragsytere kan registrere seg her:  https://www.sos-barnebyer.no/fagforbundet