Nå kan du teste den nye medlemsappen!

I løpet av høsten kommer det en ny og mer personalisert medlemsapp.

I løpet av høsten kommer det en ny og mer personalisert medlemsapp. (Foto: Mostphotos)

Fagforbundet jobber med å utvikle ny app for medlemmer. Målet er at du skal få bedre oversikt over alle fordelene et medlemskap i Fagforbundet gir - og kunne bruke dem fullt ut. Men før den lanseres helt trenger vi hjelp av deg til å lage appen best mulig.

20.08.2020 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 21.08.2020

Den nye medlemsappen skal etterhvert erstatte dagens medlemsportal. Målet er å lansere den for alle medlemmer innen utgangen av september.

Privat

- Vi har gjennom hele prosjektet fokusert på å skape en brukervennlig app. For å teste om vi har tenkt riktig og at ting fungerer vil vi gi noen medlemmer og tillitsvalgte muligheten til å teste ut appen først og komme med tilbakemeldinger til oss om det er noe som ikke fungerer - eller kan fungere bedre, forteller prosjektleder Jelena Milic.

Egne funksjoner for tillitsvalgte kommer

Det er ikke bare medlemmenes behov som har blitt undersøkt. I prosessen med å utvikle appen har også tillitsvalgtes behov blitt kartlagt. Hvilke verktøy trenger de for å være tillitsvalgt?

- Behovene var veldig forskjellige utifra hvilket nivå du er tillitsvalgt på. For eksempel ønsker nye tillitsvalgte å lære mer om organisasjonen. Den nye appen vil levere mer skreddersydd innhold etter hvilke behov du har, forteller Jelena Milic.

Målet er at tillitsvalgte enkelt kan finne svar for sine medlemmer - gjennom lett tilgang til lov- og avtaleverk, arbeidsmiljøloven, vedtekter, tariffavtaler og lønnsinnplassering.

Utvalgte funksjoner fram til nå:

• Medlemsprofil, hvilken informasjon har vi om deg - mulighet for å melde inn endringer
  • Oversikt over medlemsfordeler og -tjenester
  • Enkel tilgang til informasjon og mulighet til å kommunisere med Fagforbundet
  • Lett tilgang til tillitsvalgte

- Vi har også jobbet mye med universell utforming og brukervennlighet, som for eksempel forstørring av tekster, opplesning av innhold, og høye kontraster, slik at appen er brukervennlig og tilgjengelig for alle.

Vil du bli med og teste?

Vi vil åpne opp appen for et begrenset antall medlemmer, før den slippes for alle, en såkalt betatest. Slik kan vi få flere tilbakemeldinger på funksjonalitet og brukeropplevelse, slik at appen blir enda bedre til lansering. NB! Egne tillitsvalgt-verktøy er ikke på plass ennå - du tester som et vanlig medlem.

Etter å ha meldt deg vil du motta en invitasjon på e-post med videre instrukser.