Vil du delta på IFLA-kongressen 2020?

Illustrasjon, bok, bøker, bibliotek, Deichmanske

Illustrasjon, bok, bøker, bibliotek, Deichmanske (Foto: Heidi Steen)

Er du ansatt i bibliotek og medlem i Fagforbundet? Reiselysten og nysgjerrig på internasjonalt bibliotekarbeid og kontakt med andre bibliotekansatte fra hele verden? Søk Fagforbundets IFLA-stipend!

26.02.2020 av Renate Tårnes
Sist oppdatert: 05.03.2020

Fagforbundet gir ut stipend til to deltakere som får bli med til World Library and Information Congress 2020 i Dublin 15 - 21.august.

Hvert stipend er på kroner 10.000, og skal dekke det meste av reise, opphold og deltakeravgift. Tidligere deltakere har ofte fått et økonomisk bidrag fra sin lokale fagforening. Tapt arbeidsfortjeneste dekkes ikke av Fagforbundet, så du må enten få fri med lønn fra arbeidsgiver, eller bruke en ferieuke.

Stipendmottakeren reiser sammen med Fagforbundets delegasjon og deltar på aktiviteter og arrangementer etter avtale med delegasjonen. Utgiftsdekning skjer etterskuddsvis, mot originalkvitteringer.

Søknaden skal inneholde:

• Personlige opplysninger: navn, alder, adresse, telefon, stilling og arbeidsgiver
  • Synspunkter på hvordan erfaringer fra IFLA-kongressen kan brukes videre i det yrkesfaglige arbeidet på bibliotekfeltet.

Tidligere mottakere av IFLA-stipendet sier:

– IFLA-deltakelsen ga oss en utvidet forståelse av hvordan Fagforbundet arbeider med og for bibliotek, i tillegg til at vi lærte mer om utvikling av vårt eget folkebibliotek i et internasjonalt perspektiv.

– Noe av det aller fineste med å delta på IFLA-kongressen var likevel muligheten til å bli kjent med bibliotekansatte fra hele verden!

NB! Fest med over 3000 bibliotekansatte vil man dessuten ikke gå glipp av!

Les mer og se bilder fra tidligere IFLA-kongresser her.

Søknad sendes innen 1. mai 2020 til:

Fagforbundet, yrkesseksjon Kirke, kultur og fritid, Postboks 7003, St. Olavs plass, 0130 Oslo.

E-post: Post@fagforbundet.no

For mer info ta kontakt med konstituert fagleder av yrkesseksjonen kirke, kultur og oppvekst, Ellen Ovenstad. E-post: ellen.ovenstad@fagforbundet.no