Ser fram til å bli en del av noen større

Trond Knutsen er leder for Fagforbundet Oslo og Omegn Vaktmesterforening, rørlegger og vaktmester og driftssjef i Smalvollskogen borettslag. (Foto: Trond Knutsen)

Fagforbundet Oslo og Omegn Vaktmesterforening er lagt ned.

20.02.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 20.02.2024

Alt har en slutt. Fagforbundet Oslo og Omegn Vaktmesterforening ble lagt ned på medlemsmøtet og årsmøtet den 16. januar 2024. Foreningen fortsetter som en klubb i Fagforbundet Teknisk fagforening Oslo. Vi har spurt Trond Knutsen om bakgrunnen for nedleggelsen og framtida for medlemmene. Han er leder for Fagforbundet Oslo og Omegn Vaktmesterforening, fagutdanna rørlegger og vaktmester og jobber som driftssjef i Smalvollskogen borettslag på Tveita.

Slitt med å få dekket alle verv

- Vi har lenge slitt med å få dekket alle vervene. Selv har jeg vært med i 30 år og har vært alt fra ungdomstillitsvalgt, til kasserer og leder. I 2022 kom det inn et forslag på årsmøte om å legge ned foreninga. Vi har seinere hatt møte med medlemmene om forslaget og på årsmøtet i år ble nedleggelsen vedtatt. Da ble det flertall for at vi skal slå oss sammen med Fagforbundet Teknisk fagforening Oslo. Et pussig sammentreff er at det er litt over ett år til at vi skulle ha fylt 90 år. Fagforeninga ble stiftet 11. april  1935, sier Trond Knutsen.

Fra Lilletorget til Folkevangveien

- Nå blir vi en klubb for vaktmestere og byggdriftere i Fagforbundet Teknisk forening Oslo. Leiekontrakten vår på Lilletorget går ut 31. mai og til helga skal jeg og en gjeng styremedlemmer kaste og rydde lokalene samt sikre arkivet. Snart sitter jeg i Folkevangveien 26, i Fagforbundet Teknisk fagforening Oslos lokaler, ved siden av lederen Terje Strømsnes. Jeg går fra eget kontor til åpent landskap. Det blir en tilvenning, men det blir fint å bli en del av en større forening, avslutter Knutsen.