Bli en bedre helse- og omsorgsarbeider med AOF fagskolen

Lindring og omsorg er helse- og omsorgsarbeiderens hverdag. Bildet er fra et medlems arbeid ved Drammen sykehus. (Foto: Jan Lillehamre)

Informasjonsmøter om helse- og omsorgsstudier.

13.02.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 13.02.2024

Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo arrangerer to informasjonsmøter med AOF Fagskolen om fagskoleutdanning innenfor helse- og omsorgsfeltet. Yrkesseksjonen Helse og Sosial Oslo oppfordrer medlemmer som jobber i helse- og omsorgssektoren til å delta.

- Kunnskap gir makt og muligheter. Yrkesseksjonen Helse og Sosial Oslo jobber kontinuerlige for å støtte faglig utvikling og karrierevekst blant våre medlemmer. Bli med på informasjonsmøte arrangert av Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo og AOF Fagskolen den 27. februar og 6. mars. På møtet vil du få informasjon om studietilbud og hvordan det kan tilpasses din hverdag, sier Cathrin Snare, leder for Yrkesseksjonen Helse og Sosial Oslo.

- Møtet ledes av Fatmira Maksuti, sykepleier og medlem av styret i Yrkesseksjonen Helse og Sosial Oslo og leder for Yrkesseksjonen Helse og Sosial i Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo. Hun har jobbet spesielt opp mot fagutdanningen. I tillegg kommer en representant fra AOF Fagskolen. De vil svare på spørsmål, dele innsikt, veilede gjennom de ulike studiemulighetene og fortelle hvordan studiene kan tilpasses den enkeltes arbeids- og livssituasjon. Bruk anledningen til å finne utdanningen som passer for deg, avslutter Cathrin Snare.

Følgende kurs vil bli presentert på møtene

• Demensomsorg.
  • Miljøarbeid i tjenester for mennesker med funksjonsnedsettelser.
  • Psykisk helsearbeid og rusarbeid.
  • Traumeforståelse og kommunikasjon.
  • Positiv atferdsstøtte.
  • Mat, ernæring, og måltider i helse- og omsorgstjenester.
  • Palliasjon og Barnepalliasjon.

Praktisk informasjon og påmelding

Det arrangerer to informasjonsmøter. Møtene er identiske, slik at du trenger bare å delta på ett. De arrangeres digitalt på Teams, slik at du trenger adgang til smarttelefon eller datamaskin.

Du bruker lenken for påmelding. Lenken til Teams vil bli sendt dagen før informasjonsmøte til din e-post. Pass på at du registrerer deg med riktig e-post. Velkommen!