Tillegg til alle på Sophies Minde Ortopedi

Fra venstre: Kathrine Forsdahl Fagforbundet Oslo, Magnus Langstrand Fagforbundet, Ingrid Viken og Henrik Strømsjordet Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo (Foto: Lasse Kristiansen)

Partene ble enig 19. juni.

20.06.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 22.06.2023

Mellomoppgjøret 2023 ved Sophies Minde ortopedi AS ble sluttført 19. juni med Fase 3-forhandlinger med hjelp fra LO Stat og Spekter.

Delagasjonen som møtte fra Fagforbundet var hovedtillitsvalgt Henrik Strømsjordet og vara Ingrid Viken fra Sophies Minde Ortopedi AS, Magnus Langstrand fra forhandlingsenheten i Fagforbundet, Anne Kathrine Elilla fra Kompetansesenteret i Oslo samt Lasse Kristiansen og Kathrine Forsdahl fra Fagforbundet Oslo.

Hele laget ivaretatt

Hovedtillitsvalgt Henrik Strømsjordet har følgende kommentar:

- Vi er fornøyde med den økonomiske profilen for oppgjøret. Det ivaretar hele laget vårt.

Litt mer enn frontfaget

Partene ble enige om et generelt tillegg til alle på kr. 28 700. Rammen for oppgjøret er på 5,41 prosent. Det er noe mer enn frontfagsramma.

Det ble ikke avsatt penger til individuelle tillegg.