Veldig fornøyd med ny ansiennitetsbestemmelse i Unilabs

Merethe Brodersen er hovedtillitsvalgt i Unilabs

Merethe Brodersen er hovedtillitsvalgt i Unilabs (Foto: Merethe Brodersen)

Partene ble enig 11. mai

12.05.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 12.05.2023

Fagforbundet er blitt enig med Unilabs om mellomoppgjørets B-del.

- Jeg føler med tålig fornøyd med årets forhandlinger. I tillegg ble det innført ny ansiennitetsbestemmelse som til gjengjeld vil slå veldig sterkt på dem med lavest lønn. Det er jeg veldig fornøyd med, sier forhandlingsmedlem og hovedtillitsvalgt Merethe Brodersen i Fagforbundet Sykehus og Helse.

1600 kroner ekstra

Det ble i B-delen forhandlet fram et generelt tillegg på 1600 kroner til alle. Det ble også innført en ny ansiennitetsbestemmelse som fører til at all arbeidserfaring skal telle som lønnsansiennitet.

Summen kommer i tillegg til de sentrale tilleggene. I år havnet de på 14 625 kroner til alle. Det ble  også forhandlet fram et lavlønnstillegg på 5850 kroner til dem av oss som har en årslønn på under  490 252 kroner.