Fornøyd med oppgjøret i Unicare Bo & Omsorg

Øystein Jørgensen, Doloris Fredriksen og Lasse Kristiansen var forhandlingsdelegasjonen fra Fagforbundet Oslo. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Partene ble enig 10. mai.

12.05.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 23.05.2023

Komptansesenteret Oslo ble enig med Unicare Bo & Omsorg AS i B-delen i mellomoppgjøret i går ettermiddag. Bedriften tilbyr heldøgnsboliger, dagsenter, avlastning og sommertilbud til mennesker med ulike typer omfang av utviklingshemninger.

Anbefaler oppgjøret

- Jeg er fornøyd med oppgjøret, sier lokale tillitsvalgt og hjelpepleier Doloris Fredriksen. - Jeg kan med hånden på hjertet anbefale oppgjøret til medlemmene, fortsetter hun. Det er første gang hun er med i lønnsforhandlinger.

- Jeg rimelig fornøyd med årets resultat. Det ble tillegg til alle og vi fikk prioritert terapeutene som er viktig for rekrutteringa, sier miljøarbeider og hovedtillitsvalgt Øystein Jørgensen. Han satt også i forhandlingsdelegasjonen sammen med Lasse Kristiansen fra Kompetansesenteret Oslo.

2500 kroner ekstra til alle

Alle medlemmene fikk et lønnstillegg på 2500 kroner ekstra.  Størrelsen på beløpet avspeiler lønnsnivået i bedriften. For ansatte med høyskoleutdanning ble tillegget større.

De sentrale tilleggene i år havnet på kroner 14625. Det får vi alle.
I tillegg ble det bestemt et lavlønnstillegg på 5850 kroner til de av oss som har årslønn på under kroner 490 252.

Oppgjøret er ikke ferdig for alle har sagt ja. Vi har blitt enig med arbeidsgiver, men ennå er det flere fagforeninger som må takke ja.