Fagdag med fire spennende tema

Chelvadurai Selvakumaran er driftsteknikker og medlem i Fagforbundet Teknisk fagforening Oslo. (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet Oslo)

Digitalisering og utenforskap, personvern, saksbehandling og arkiv, samt miljøarbeid i Oslo kommune var tema på fagdagen.

07.12.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 09.12.2022

Kontor og administrasjonsansatte var samlet mandag 5. desember for fagdag i Fagforbundets lokaler i Keysers gate 15. Tema var digitalisering og utenforskap, personvern, saksbehandling og arkiv, samt miljøarbeid i Oslo kommune.

Fra Fagforbundet kom Trond Finstad, leder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon, med et foredrag om «Digitalisering og utenforskap». Therese Fevang fra Data Factory AS snakket om «GDPR/ informasjonssikkerhet», mens Fagforbundets Christian Danielsen, rådgiver for Yrkesseksjon kontor og administrasjon fortalte om «Forvaltningsloven, offentleglova, arkivloven og et blikk i arkivloven». Etter pausen snakket Kristin Sandaker om «Miljøledelse og innføring av miljøeffektivitet i Oslo kommune» og Tora Drægni om «Plastsmarte løsninger og reduksjon av engangsplast». Begge var fra Oslo kommune, Bymiljøetaten.

Fornøyd med dagen

Til stede var Chelvadurai Selvakumaran. Han er driftsteknikker og jobber i et privat firma som driver med maskinimport. Tidligere har han jobbet på Haraldsrud energigjenvinningsanlegg. Han er medlem i Fagforbundet Teknisk fagforening Oslo. Vi har stilt ham noen spørsmål om fagdagen.

Hva synes du om fagdagen?

-Jeg er svært fornøyd. Foredragene var gode, og jeg har fått mye ny kunnskap. Temaet er veldig interessant for meg. Jeg jobber selv med resirkulering og da er det viktig å vite hvordan resirkulering og gjenvinning fungerer.

Hva overrasket deg?

- Det var veldig interessant å høre om forskjellene i Trondheim og Oslo. Det er derfor viktig å motivere og engasjere ansatte til å være mer miljøvennlige. Det handler om fremtiden vår

Hva vil du ta med tilbake til arbeidsplassen?

- Jeg lærte om fremtidige miljøkrav. De er bra å ta med tilbake til arbeidsplassen.