Superverver vant gavekort på 5000 kroner

Adel Hadi er truckfører i Bring og medlem av Fagforbundet Post Oslo og Omegn.

Adel Hadi er truckfører i Bring og medlem av Fagforbundet Post Oslo og Omegn. (Foto: Adel Hadi)

Stor økning i antall vervinger i høst.

07.11.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 07.11.2022

Høstens vervekonkurranse ga resultater. Fagforbundet Oslo opplevde fra 1. august til 30. september en økning i nye vervede på nesten 35 prosent i forhold til i fjor.

- Det er en formidabel økning og til stor inspirasjon.  Vi takker alle ivrige ververe og håper dere fortsetter å verve nye medlemmer, sier Anna Elisabeth Uran, nestleder i Fagforbundet Oslo og verveansvarlig.

Hver uke er det blitt kåret verdige vinnere, ofte ved trekning. Den som til slutt vant vervekonkurransens gjeveste pris var Adel Hadi. Han jobber som truckfører i Bring og er medlem i Fagforbundet Posten Oslo og Omegn. Den siste uka av september vervet han seks nye medlemmer. I konkurranse med en annen verver ble ha trukket til å vinne gavekort hos DFDS på tilsammen 5000 kr. Vi har gjort et intervju med ham i anleding premien.

Takk for innstatsen og gratulerer som vinner av gavekortene. Hva skal du gjøre med kortet?

- Tusen takk for gavekortene. Det setter jeg stor pris på. Jeg skal ta en tur med nevøene mine. Det kommer de til å like og så skal jeg  kjøpe noe kule nyttårsgaver på båten.

Hvorfor begynte du å jobbe i Bring?

- Jeg har truckførersertifikat og jobber på lageret. Det har jeg gjort i snart fem år. Tidligere jobbet jeg for et annet transportfirma, men jeg så Bring-logoen over alt i samfunnet. Og jeg ville være en del av det, ha Bring-uniformen og delta i det fantastiske miljøet der.

Hvordan ble du medlem i Fagforbundet?

- Jeg tror på solidaritet og vil at andre skal ha det godt. Det er hovedgrunnen til at jeg er med.

Hvorfor er det viktig å verve?

- Siden mars har jeg vervet 19 stykker. Streikemobiliseringen hadde mye å si. Og i dagens arbeidsmarked forstår mange hvorfor det lønner seg å være organisert, og hvor lett det er å miste jobben, hvis man står utenfor.

Hva er ditt beste vervetips?

- Solidaritet. Vi i Bring er de beste her i landet på det, mener jeg personlig. Det gjør at vi produserer mer også. Ingen vil være en av dem som sniker på bussen, ved å ikke betale de 500 kroner i måneden det koster for at Fagforbundet hjelper dem med å gå opp i lønn.