Bruker lønnsforhandlingene til verving

May-Liss Hansen er helsefagarbeider og Furukollen psykiatriske senter.

May-Liss Hansen er helsefagarbeider og Furukollen psykiatriske senter. (Foto: May-Liss Hansen)

Tre høyttalere er sendt i posten til tre flinke ververe.

22.09.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 22.09.2022

Vi har intervjuet en av dem, og spurt om hun har et godt vervetips.

May-Liss Hansen er hovedtillitsvalgt ved Furukollen psykiatriske senter og medlem i Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo. Hun er helsefagarbeider og har en bachelor i HR.

- Det er veldig hyggelig med en høyttaler som gave. En høyttaler er alltid kjekt å ha med seg og vil bli flittig bruk.

- Vi er ca. 40 medlemmer av Fagforbundet på Furukollen, men det er viktig å bli flere. De to siste årene har det vært vanskelig å verve. På grunn av strenge regler grunnet koronapandemien har vi ikke fått gått mellom avdelingene, eller hatt fysiske møter. Nå er det heldigvis mye enklere.

- For tiden holder vi på med hovedlønnsforhandlingene, og de lokale lønnsforhandlingene starter snart. Det er nært lommeboka til folk og en gyllen anledning for å få kolleger til å skjønne hvorfor man bør være representert og organisert. Det er mitt vervetips.