Barnehagestreiken har ført til medlemsstrøm - Mette Nord har aldri sett maken

Leder i Fagforbundet, Mette Nord, i samtale med en av de streikende i PBL-barnehagene på Fagforbundets landsmøte. Nå kan de glede seg over rekordartet medlemsvekst. (Foto: Werner Juvik)

Siden barnehagestreiken startet for en uke siden, har Fagforbundet fått 620 nye medlemmer. – Vi har aldri opplevd noe lignende. Det er ikke uvanlig at vi får flere medlemmer når vi er i streik, men vi har aldri noensinne sett en slik strøm av nye medlemmer som vi ser nå, sier leder Mette Nord i Fagforbundet.

24.10.2022
Sist oppdatert: 24.10.2022

Medlemsveksten er omtalt på NRK sine nettsider.

I en meningsmåling utført for Fagforbundet svarer 79 prosent av de spurte at ansatte i private barnehager bør ha like gode pensjonsvilkår som de ansatte i offentlige barnehager.