Regionstyret ønsker flere medlemmer

Vervebord / stand på OsloMet.

Vervebord / stand på OsloMet. (Foto: Maren Oddvang / Fagforbundet Oslo)

Verving i fokus da regionstyret møttes etter sommeren.

23.08.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 24.08.2022

Den 18. august var regionstyret samlet for femte gang i år.  2. nestleder Anna Elisabeth Uran forteller at styret hadde flere gode diskusjoner, og det ble vedtatt en digital vervekampanje.

Verv en kollega

- Vi ønsker flere medlemmer. Selv om Fagforbundet er en stor og mektig organisasjon, må vi hele tiden forsøke å få nye medlemmer. Det skjer best på den lokale arbeidsplassen. Nå som sommerferien er over har mange av dere fått nye kolleger. Ønsk dem velkommen. By på en kaffe i pausen og at en prat om viktigheten av å organisere seg for å bidra til et trygt og organisert arbeidsliv, sier Anna Elisabeth Urann.

Digital vervekampanje med fine premier

- Det ble vedtatt at Fagforbundet Oslo skal arrangere en digital vervkampanje. Vi har kjøpt inn fine høyttalere, som kan kobles til mobiltelefonen, samt et gavekort på en reise med DFDS Oslo – København på 5000 kroner. I tillegg kommer standard vervepremie fra Fagforbundet. Kampanjen begynner mandag 22. august og varer til og med fredag 30. september. Det viktigste er at du verver minst én. Det betyr at alle som verver i denne perioden telles i konkurransen. Det velges en vinner hver uke som får en høyttaler. Når kampanjen er over vil vi velge en vinner av gavekortet. Det vil komme oppdateringer og vervetips på nettsida, Facebook og Instagram så lenge verve konkurransen pågår, forteller Uran.

Ungdomsutvalget allerede i gang

- For tiden har ungdomsutvalget en vervekampanje rettet mot studenter og lærlinger. Til høsten vil også ha en vervekampanje rettet mot folk som er i arbeid,  avslutter 2. nestleder Anna Elisabeth Uran.

Ved siden av verving ble også andre tema tatt opp. Protokollene for arbeidsutvalgets møter siden forrige regionstyre ble godkjent, regnskap og budsjett for 2022 – Forbundsregionene, medlemsutvikling juli 2022 og rapporten Fagforbundet mot 2029 ble tatt til orientering.