Fagforbundet Oslo gir 25 000 kroner til barn i krig

Anna Elisabeth Uran. 2. nestleder i Fagforbundet Oslo.

Anna Elisabeth Uran. 2. nestleder i Fagforbundet Oslo. (Foto: Steinar Ottesen)

Regionstyret i Fagforbundet Oslo har gitt 25 000 kroner til SOS-barnebyers katastrofefond. Bli med på dugnaden du også.

10.03.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 10.03.2022

- Av alle barn i verden er 1 av 200 barn en flyktning (Kilde: SOS-barnebyer). Regionstyret i Fagforbundet Oslo har enstemmig vedtatt å gi 25 000 kroner til SOS-barnebyers katastrofefond som går til barn i krig, sier 2. nestleder Anna Elisabeth Uran.

Fagforbundet har hatt et tett samarbeid med SOS-barnebyer i mange år og har sin helt egen barneby i Angola som fagforeninger, klubber, medlemmer og tillitsvalgte støtter jevnlig. Nylig har Fagforbundet gitt 100 000 til barn på flukt i Ukrainia.

Slik jobber SOS-barnebyer i krig

SOS-barnebyers katastrofefond hjelper barn og familier rammet av krig og katastrofer. Vår førsteprioritet er alltid å gi barn omsorg og beskyttelse.

SOS-barnebyer i nærområdet deler ut mat, vann, klær og andre nødvendige basisvarer. De gir psykologisk støtte og hjelper barna med å bearbeide traumatiske opplevelser.

Bli med på og støtte barn og unge i Ukraina og nabolandene.

Fagforbundets SOS-barneby i Angola

Fagforbundets SOS-barneby i Huambo i Angola gir barn og unge en trygg oppvekst og håp om en bedre framtid. De trenger flere givere! For 100 kroner eller mer bidrar du til en god framtid for mer enn 2000 barn og unge i Angola.

Det er medlemmer, tillitsvalgte og ansatte i Fagforbundet som finansierer barnebyen. Det er omkring 5000 bidragsytere.

Bli med på å støtte Fagforbundets SOS-barneby i Huambo i Angola.