Fagforbundet Ung gir 25 000 til Ukraina

STØTTE TIL UKRAINA: Fagforbundet Ung gir 25 000 kroner til Ukraine Solidarity Fund. F.v. nestleder av Fagforbundet Ung, Jeanette Lea Romslo og leder Victoria De Oliveira. (Foto: Fagforbundet)

– Vi oppfordrer på det sterkeste de andre ungdomsutvalgene i LO, i Norge og Europa til å gjøre det samme, sier leder av Fagforbundet Ung, Victoria De Oliveira.

02.03.2022 av Martine Grymyr
Sist oppdatert: 28.03.2023

Fagforbundets sentrale ungdomsutvalg har i dag bestemt at Fagforbundet Ung skal bevilge 25 000 kr til Ukraine Solidarity Fund, i regi av våre samarbeidsorganisasjoner EPSU (European Federation of Public Service Unions) og PSI (Public Services International).

– Vi vil være med å støtte våre kamerater i Ukraina, som nå står ovenfor en invasjon. Våre tanker og vår solidaritet går til alle de som uskyldig blir ofre for dette. Vi oppfordrer på det sterkeste de andre ungdomsutvalgene i LO, i Norge og Europa til å gjøre det samme, sier Victoria De Oliveira, leder av Fagforbundet Ung, og fortsetter:

– Vår solidaritet går til det ukrainske folket, og det føltes riktig i en slik situasjon å gi et bidrag. Små og store bidrag kan utgjøre en forskjell for de som nå lever i stor usikkerhet.