Sommerhilsen til Fagforbundets medlemmer 2019

Agriculture Summer Harvest Nature Field

Agriculture Summer Harvest Nature Field (Foto: Copyright by MaxPixel)

Sommeren nærmer seg sakte og sikkert og for noen av oss går vi en litt roligere tid i møte.

28.06.2019
Sist oppdatert: 14.08.2019

KONGSVINGER SYKEHUS OVERFØRT TIL VÅRT HELSEFORETAK

2. februar hadde vi gleden av å ønske våre kollegaer på Kongsvinger sykehus velkommen til Ahus. Overgangen gikk bra og vi har fått på plass både hovedtillitsvalgt og plasstillitsvalgte.

{insert_ep_object title="" alt="" imageId="72488" width="350" hspace="" vspace="" type="image"}

Vi gleder oss til videre samarbeid med divisjon Kongsvinger.

Fagforbundet har etter årsmøtet i februar gjennomført mange av aktivitetene i handlingsplanen. Vi har avholdt opplæring for nye tillitsvalgte og holdt turnuskurs.

SOMMERTUR TIL CHARLOTTENBERG I MAI

11. mai arrangerte vi tur til Charlottenberg, og første stopp var Sanngrunn camping for en kopp kaffe og litt lunsj før vi tok veien videre til Magnor.

{insert_ep_object title="charlottenberg19nr1.jpg" style="cursor: default;" alt="" imageId="72480" width="350" hspace="" vspace="" type="image"}

{insert_ep_object title="charlottenberg19nr2.jpg" style="cursor: default;" alt="" imageId="72481" width="350" hspace="" vspace="" type="image"}

Deretter gikk turen videre til Charlottenberg hvor vi koste oss med hemningsløs shopping!  Alle var strålende fornøyde, og på vei hjem stoppet vi på G-Kroa og fikk servert deilig middag og dessert.

STREIK I FAGFORBUNDET

{insert_ep_object title="" alt="" imageId="72127" width="400" hspace="" vspace="" type="image"}

Den 29. mai ble det klart at Fagforbundet skulle ut i streik i sykehusene, og det ble varslet om at dette kom til å bli en langvarig streik.

{insert_ep_object title="" alt="" imageId="72357" width="300" hspace="" vspace="" type="image"}

Vi hadde en markering av streiken her på Ahus hvor nestleder i Fagforbundet Sissel Skogheim holdt en appell.

Streiken ble stoppet med tvungen lønnsnemd dagen før våre medlemmer skulle tas ut i streik.

Meklingen mellom partene er satt til 8.-9. oktober.  Det vil derfor ta tid før resultatet av mellomoppgjøret blir klart.

Vi holder dere oppdatert i denne saken.

I uke 26, har vi og Fagforbundet sentralt vært ute i avdelingene for å dele ut Twist og litt duppeditter.  Vi har snakket med medlemmer og ansatte rundt på huset om viktigheten ved å være organisert og litt rundt arbeidet vi holder på med og prosjekter vi deltar i.

Torsdag kveld møtte vi nattevaktene med utdeling av nattevakts mat, og dette er like populært hver gang.

{insert_ep_object title="nattevakt1.jpg" alt="" imageId="72482" width="350" hspace="" vspace="" type="image"}

{insert_ep_object title="nattevakt2.jpg" alt="" imageId="72483" width="350" hspace="" vspace="" type="image"}

Vi ønsker dere alle en riktig god sommer og oppfordrer dere alle til å følge og like oss på Facebook og nettsiden vår:

Internett: http://ahus.fagforbundet.no/

Facebook: http://www.facebook.com/fagforbundetahus

Hilsen

Fagforbundet Ahus avd 369

v/ leder

Cathrine Strand Aaland

{insert_ep_object title="" alt="" imageId="52431" width="150" hspace="" vspace="" type="image"}