Ta første skritt til fagbrev i service og administrasjonsfag

Roger Kristensen er leder for Yrkesseksjon Kontor og Administrasjon Oslo.

Roger Kristensen er leder for Yrkesseksjon Kontor og Administrasjon Oslo. (Foto: Birgit Dannenberg)

Ledige plasser på teorikurs.

18.01.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 18.01.2024

Formell kompetanse blir stadig viktigere i arbeidslivet. Jobber du med kontor og service, men mangler utdannelse ut over folkeskolen, eller har en annen utdannelse i bunn, bør du sikre deg fagbrev i service- og administrasjonsfag.

- Nå har du sjans til å få forberedende teorikurs til fagbrev i service- og administrasjonsfag for en billig penge. Kurset starter allerede 29. januar. Det er ikke fulltegnet, slik at AOF tilbyr kurset til rabattert pris. Med teorikurset får du kunnskapene du trenger til å bestå teoriprøven, som du må ta som privatist, for å kunne ta fagbrevet, sier Roger Kristensen, leder av Yrkesseksjon Kontor og Administrasjon Oslo.

Her er lenke til informasjon og påmelding.

Mulighet for stipend

Vanligvis koster disse kursene 17 800 kroner, men nå i januar har AOF en kampanje hvor prisen er redusert til 10 000 kroner. Som medlem i Fagforbundet kan du søke om å få dekket utgifter til kurset. Det er egne regler for Fagforbundets utdanningsstipend. Det kan derfor være lurt å sjekke om du møter kravene til stipendet, forteller Kristensen.

Her er vilkårene for stipend.

Flere sjanser

Er det ikke mulig for deg å starte opp den 29. januar er det flere sjanser. Den 13. mai vil vi i Yrkesseksjon kontor og administrasjon invitere til informasjonsmøte om fagbrev i service- og administrasjonsfag. Følge med i nyhetsbrevet fra Fagforbundet Oslo. Eller vår Facebook-profil, Fagforbundet Oslo,  avslutter Roger Kristensen.

Om kurset

Oppstart mandag 29. januar og slutter mandag 20. mai. Kurset holdes på kvelden mellom 17.00 – 21.00 i et digitalt klasserom., slik at du kan gjøre det hjemmefra. Kurset vil ta for seg kjerneelementene lønnsomhet og utvikling, organisasjon og virksomhetsstøtte og kommunikasjon og service. Totalt 60 timer.

Kurset er i regi av AOF.

Her kan du lese mer om kurset og melde deg på