Bli trygg og god med tillitsvalgtkurs

Fredrik Olstad er Opplæringsansvarlig i Fagforbundet Oslo

Fredrik Olstad er Opplæringsansvarlig i Fagforbundet Oslo (Foto: Birgit Dannenborg)

Sjekk vårens kurs for tillitsvalgte.

11.01.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 12.01.2024

Når du påtar deg vervet som tillitsvalgt, hjelper vi deg med å utføre oppgavene. Fagforbundet Oslo har mange tillitsvalgte i klubber og fagforeninger, og alle skal tilbys nødvendige kurs. Fredrik Olstad er opplæringsansvarlig i Fagforbundet Oslo. Sammen med Skoleringsutvalget har han utarbeidet en kursplan for våren 2024.

Skal sikre medlemmenes interesser

- Fagforbundet Oslos mål med kursvirksomheten er å sikre at tillitsvalgte har den nødvendige kompetansen for å ivareta medlemmenes interesser, uavhengig av arbeidsplass og tariffområde. Det er viktig at hele tillitsvalgtlaget deltar for å fremme Fagforbundets politikk. Våre tillitsvalgte skal oppleve mestring og ha tilstrekkelig kunnskap for å ivareta tillitsvalgtrollen og medlemmene på en god måte. Derfor trenger de opplæring, oppdatering og faglig påfyll.

Regner med over 40 kurs

- Sammen med Skoleringsutvalget har jeg foreløpig planlagt 19 tillitsvalgtkurs, og det vil komme flere kurs fortløpende. I fjor hadde vi 43 kurs, og vi regner med minst det samme antallet i år. I tillegg til opplæring i tradisjonelt tillitsvalgtarbeid, som lov- og avtaleverk, tilbys det også kurs i kommunebudsjett, klubbarbeid, taleteknikk og skriving og publisering på nettsidene.

Populære kurs

- Kursene våre er populære. I fjor kurset vi svært mange tillitsvalgte. Hvis du finner noe som interesserer deg, bør du være raskt ute. Kursene er uten kostnad for deg, og vi ordner permisjon om du trenger det. Kursene tilbys kun for tillitsvalgte i Fagforbundet Oslo. Husk å sjekke nøye at du er i riktig målgruppe før du melder deg på.

- Du får informasjon om kursene via fagforeningen, men også ved å besøke kalenderen på Fagforbundet Oslos nettside. Der finner du også påmeldingslenke. Vi sees!