Høstens planer er klare for studentkontaktene

Luka Dyrnes - studentkontakt for Lovisenberg/VID og Nora Kaarstad Kuijlen - studentkontakt og leder for studentforeninga Fagforbundet Oslo Met. (Foto: Martin Halsos)

Det er semesterstart og tida er inne for å møte nye medlemmer.

08.08.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 11.08.2023

Det er viktig å være der hvor framtidas medlemmer er. I forbindelse med studiestart har vi intervjuet Nora Kaarstad Kuijlen, som er studentkontakt og leder for studentforeninga Fagforbundet OsloMet, og Luka Dyrnes som studentkontakt på Lovisenberg diakonale høgskole og VID vitenskapelige høgskole. Vi har spurt dem om planene for høstsemesteret og hva våre studentmedlemmer kan forvente seg.

Spennende semester på Oslo Met

- Det blir et spennende semester. I fjor fikk vi etablert Studentforeninga Fagforbundet OsloMet og nå er målet å få samlet styret og skape et godt studentmiljø for våre tusen studentmedlemmer her ved Oslo Met, sier Nora Kaarstad Kuijlen.

- I fadderuka, som starter 15. august, vil vi samarbeide med tre andre fadderstyrer. Det er mye morsomt som foregår i fadderuken. Alle får omvisning på studiestedet, mange har rebuser, aktivitetsdager, grilling i parken, quiz og andre spennende aktiviteter. Vi er en av postene i rebusen og planlegger sekkeløp. Vi er også til stede på foreningsdagen i Pilestredet 52, den 17. august fra 11.00 – 15.00, opplyser hun.

Kurs i studentøkonomi med Magnus Gundersen

- Ut over høsten planlegger vi flere faglige og sosiale arrangementer. Vi fortsetter suksessen fra i fjor med kurs i studentøkonomi med forbrukerøkonom Magnus Gundersen. Det  blir den 24. august. Vi planlegger også på nytt å holde kurset om arbeidskontrakter. Det var også populært. Jeg har også lyst til å få til en elvevandring med besøk på Arbeidermuseet for nye studenter og vise dem steder i byen hvor du får mat og drikke av folk som har tariffavtale, forteller Nora.

Bli med i studentforeninga

- Og noe av det første jeg vil gjøre er å ha styremøte. Er du student på OsloMet og har lyst til å kjapt komme inn i et trygt og miljø så er det bare å ta kontakt med meg, avslutter hun.

Starter fra scratch

-Jeg starter fra scratch. Vi har ingen forening for Lovisenberg eller VID. Men jeg jobber for å få til en forening, slik man har fått det til på OsloMet, foreteller Luka Dyrnes.

- Det første som skjer på Lovisenberg er fadderuka. Den starter samtidig med OsloMet den 15. august. Det er en utfordring å delta i uka når vi ikke har en egen forening, men jeg planlegger å ha stand og håper på mye besøk. Jeg satser også på faglige samlinger ut over høsten. Jeg skal lokke med godt samhold, at vi organiserer hele laget, innboforsikring og at du som studentmedlem vil få hjelp hvis du får problemer. Gleder meg til å møte nye medlemmer, avslutter hun.

Slik når du oss

Sammen er vi sterke.  Slik finner du studentkontaktene på OsloMet og Lovisenberg/VID

Studentkontakt Oslo Met, Nora Kaarstad Kuijlen, kan kontaktes på 988 06 755.
Studentkontakt Lovisenberg/VID Luka Dyrnes, kan kontaktes på 413 52 096

Info om arrangementer på facebooksida til Fagforbundet Oslo