Sommerfestivalen 2023

Deltakere på sommerfestivalen

Deltakere på sommerfestivalen (Foto: Ingrid Myhr/ Fagforbundet)

Fra fredag til søndag forrige uke samlet over 150 ungdommer seg fra Fagforbundet Ung til sommerfestival på Sundvollen.

22.06.2023
Sist oppdatert: 31.08.2023

Fra 16-18 Juni var det klart for den årlige sommerfestivalen til Fagforbundet Ung. Over 150 medlemmer og unge tillitsvalgte fra hele Norge deltok. På programmet var det både skoleringer, debatter, konserter og oppladning til kommune- og fylkestingsvalget.

Festivalen startet med åpning av leder av Fagforbundet Ung, Jeanette Lea Romslo. Leder av Fagforbundet, Mette Nord besøkte også åpningen og talte til ungdommen. Festivalgeneral Alexander Liane ønsket også alle ungdommene velkommen til en lærerik og innholdsrik helg.

Lørdagen reiste hele delegasjonen fra Sundvollen over til Utøya. Her fikk festivaldeltakerne både omvisning på øya, lytte til overlevende fra terrorangrepet 22.juli og lære om gjenreisingen av Utøya. I tillegg ble det fotballkamp mellom det sentrale ungdomsutvalget og fylkene, der fylkene gikk av med en soleklar seier. Dagen på Utøya visste hvordan øya i dag brukes som et sted hvor man både engasjerer, lærer og minner.

På lørdagskvelden var det klart for bursdagsfeiring. Fagforbundet Ung fylte nemlig 20 år! Det ble en strålende feiring med både kake, kostymefest og konserter. Morgan Sulele og CeCe Evelyn spilte nydelig musikk utover kvelden.

Festivalen ble avsluttet søndag med panelsamtaler og oppsummering av en engasjerende og fin sommerhelg på Sundvollen.

Deltakere på sommerfestivalen
Deltakere på sommerfestivalen (Foto: Ingrid Myhr/ Fagforbundet)

Fagforbundet Ung Utøya
Fagforbundet Ung Utøya (Foto: Ingrid Myhr/ Fagforbundet)