Ny sekretær

Cathrine Sanden er valgt sekretær i Fagforbundet Oslo og medlem av Fagforbundet Helse, sosial og velferd, Oslo. (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet Oslo)

Ny sekretær på plass i Apotekergata 8.

12.04.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 13.04.2023

Cathrine Sanden ble valgt som ny sekretær på Fylkesmøtet i mars. Vi ønsker henne velkommen til fylkesleddet med noen spørsmål om hennes bakgrunn og hvorfor hun stilte til vervet som sekretær i Fagforbundet Oslo.

- Jeg er utdanna sosionom og ansatt som fagkonsulent i Velferdsetaten i Oslo kommune. Før det jobba jeg i privat sektor. Jeg er medlem i Fagforbundet Helse, sosial og velferd. Der har jeg vært faglig sekretær i litt over tre år.  Vervet som faglig sekretær i fagforeninga, tilsvarer det samme som å være sekretær i Fagforbundet Oslo. Det vil si at jeg rådgir og hjelper medlemmer med å få de rettigheten de har krav på, og arbeid knyttet til lønnsforhandlingene.

- Jeg ønsker å gjøre folk i stand til å sikre sine egne rettigheter. Det gir meg mening. Alt som har med arbeidsrett er sjukt spennende, synes jeg.  Juss er veldig konkret. Samtidig er det stort handlingsrom, fordi hver sak er unik og det er sjeldent klare svar. Det betyr at man må resonnere seg fram til resultatet. Det passer meg ypperlig, og det var årsaken til at jeg takket ja da jeg ble foreslått som sekretær i Fagforbundet Oslo.  Nå gleder jeg meg til å ta fatt i arbeidet.