Streikestøtte til kamerater i Olivia Hegdehaugsveien og 360 Logistics AS

Fylkesstyret i Fagforbundet Oslo viser sin solidaritet med de streikende.

Fylkesstyret i Fagforbundet Oslo viser sin solidaritet med de streikende. (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet Oslo)

Fagforbundet Oslo støtter rettferdige krav.

24.02.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 24.02.2023

Det foregår tre streiker i LO for øyeblikket. Fagforbundets streik for en trygg og rettferdig pensjon også i NHO-barnehagene og Fellesforbundets streiker for tariffavtale ved restauranten Olivia i Hegdehaugsveien og lagerbedriften 360 Logistics  AS på Haraldrud.

Viktig kamp for et ryddig arbeidsliv

Fagforbundet Oslo støtter medlemmene i Fellesforbundets avdeling 10s krav om tariff i Olivia Hegdehaugsveien og medlemmene i Oslo Transportarbeiderforbunds krav om tariffavtale i 360 Logistics AS.

Tariffavtalen er grunnpilaren for trygge og gode arbeidsforhold i Norge. Arbeidsgivere som ikke ønsker en tariffavtale, kommer ikke under definisjonen ansvarlige arbeidsgivere. Vi kan ikke ha en utvikling der færre inngår sentrale tariffavtaler, det får store konsekvenser for hele samfunnsutviklingen.Det er derfor viktig at dere tar kampen for et ryddig arbeidsliv.