Jeanette (24) ny leder av Fagforbundet Ung

Ung kvinne med rød skjorte, smiler og står med armene i været for å feire seieren. Rundt henne står hundrevis av folk på Fagforbundets landsmøte og klapper.

NY LEDER: Jeanette Lea Romslo ble tirsdag valgt til ny leder av Fagforbundet Ung, til stående applaus på Fagforbundets landsmøte. (Foto: Werner Juvik)

Fagforbundet Ung har fått ny ledelse. Jeanette Lea Romslo og Alexander Liane tar over som henholdsvis leder og nestleder.

18.10.2022 av Martine Grymyr
Sist oppdatert: 18.10.2022

Tirsdag ble det holdt valg på Fagforbundets landsmøte. Ny ledelse ble valgt, og deriblant fikk Fagforbundet Ung ny leder, nestleder, og et splitter nytt sentralt ungdomsutvalg.

Jeanette Lea Romslo rykker opp fra nestleder til leder av Fagforbundet Ung. Nestleder er Alexander Liane, som rykker opp fra medlem av Fagforbundets sentrale ungdomsutvalg.

Dette er utvalget som skal lede ungdomsarbeidet de neste tre årene:

Leder: Jeanette Lea Romslo, Rogaland
Nestleder: Alexander Liane, Agder
Medlem: Linn Flataune, Trøndelag
Medlem: Marius Øvrebø, Vestland
Medlem: Andrea Westbye, Teater og scene
Medlem: Vebjørn Stigen, Vestfold og Telemark
1. vara: Vilde Antonie Sundfær, Trøndelag
2. vara: Marte Sofie Thorbjørnsen, Viken
3. vara: Ola Andreassen, Innlandet
4. vara: Karina Zemaityte, Trøndelag

NYTT UTVALG: Fra venstre: Marte Sofie Thorbjørnsen, Linn Flataune, Marius Øvrebø, Jeanette Lea Romslo, Alexander Liane, Andrea Westbye, Beate Eidissen, Vebjørn Stigen. Ikke tilstede: Vilde Antonie Sundfær, Ola Andreassen og Karina Zemaityte. (Foto: Martine Grymyr)