Verv en kollega som nyttårsforsett

2. nestleder i Fagforbundet Oslo, Anna Elisabeth Uran.

2. nestleder i Fagforbundet Oslo, Anna Elisabeth Uran. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Fagforbundet Oslo besto ved årsskiftet av 48 579 medlemmer. Bli med på å nå femti tusen medlemmer i 2022.

12.01.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 12.01.2022

- Hvis alle verver en kollega i 2022 vil vi kjapt nå femti tusen medlemmer. Medlemsmassen vår har økt jevnt og trutt de siste åra. Nå står det bare om noen tusen nye medlemmer, sier Anna Elisabeth, Uran 2. nestleder i Fagforbundet Oslo.

- Fjoråret var et godt verveår. Da fikk vi 4 113 nye medlemmer. Vi mener at årsaken til medlemsøkningen er at vi har vært synlige, både på arbeidsplassene, skolene og i samfunnsdebatten. Til syvende og sist er det den gode hverdagsinnstansen fra aktive fagforeninger og plasstillitsvalgte som har bidratt til fjorårets vervesuksess, forklarer Uran.

- Mange av de nye medlemmene er under 30 år. Folk som har stått på stands sier at unge er blitt mer bevisst på at de må være fagorganisert. Det lover godt for framtida, sier Uran.

- Det er enkelt å verve folk du kjenner. Fortell om sikkerheten, og tryggheten, et medlemskap gir. Våre tillitsvalgte har rett til å forhandle lønna di og ta opp problemer med sjefen på dine vegne. Medlemskapet kan også lønne seg økonomisk gjennom rett til vår gode innboforsikring og vårt veldig rimelig boliglån i LOfavør. Og du får fradrag på skatten for fagforeningskontingent, tipser Uran.

- La 2022 bli det året du verver en kollega, eller venn, for å bidra til et organisert arbeidsliv. Det er et godt nyttårsforsett, og vi har fine vervepremier, sier 2. nestleder.

- Jeg må også minne på at det i år er et hovedoppgjør. Det betyr at alle tariffavtaler skal forhandles. Vi har mange gode, og rettmessige, krav som er viktig å få igjennom. Jo flere medlemmer, jo sterkere stiller vi i forhandlingene. Vårt håp er at enda flere blir med på laget – vi har god plass i medlemsregisteret, avslutter Anna Elisabeth Uran, 2. nestleder i Fagforbundet Oslo.

Verv en kollega.