Nå kan du forhåndsstemme

Bruk stemmeretten. Fra 10. august kan du forhåndsstemme i kommunen din. Husk legitimasjon og hold avstand hvis det blir kø.

10.08.2021 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 11.08.2021

- I år er det viktig å stemme. Jeg ønsker en ny rødgrønn regjering som arbeider for hele og faste stillinger, sikrer velferdsstaten gjennom offentlig eierskap og styrker arbeidsmiljøloven. Det må bli enklere å skaffe seg bolig, og det må bli slutt på at forskjellene bare øker, sier leder for ungdomsutvalget Maren Oddvang.

- Det er blitt en tradisjon for meg å forhåndsstemme. Slik slipper jeg kø på valgdagene og jeg kan gjøre det på vei til jobb, legger hun til.

Slik stemmer du

Du kan forhåndsstemme til stortingsvalget fra og med 10. august til og med 10. september. Valgdagene er 12. og 13. september. Husk legitimasjon.

Sjekk med din kommune hvor du kan forhåndsstemme.

Du får påminnelse på mobilen

Fagforbundet Oslo ønsker at våre medlemmer bruker stemmeretten. Derfor sender vi ut en SMS til alle våre medlemmer, hvor vi oppfordrer deg til å stemme, minner om at du kan forhåndsstemme fra den 10. august og ønsker et godt valg.

Slik lyder SMS-teksten: Bruk stemmeretten! Fra 10. august kan du forhåndsstemme i stortingsvalget. Husk å ta med gyldig legitimasjon. Godt valg! Hilsen Fagforbundet Oslo.

Fagforbundet Oslo ønsker ny regjering

Hvem som sitter på Stortinget påvirker din arbeidshverdag, dine arbeidsrettigheter og din lønn.

Under Erna Solbergs åtte år som statsminister har mye gått i feil retning for arbeidsfolk. Arbeidsmiljøloven har blitt svekket, forskjellene har økt og inngangsbilletten til boligmarkedet er blitt svært høy. Samtidig har ufattelig mye penger gått til skattekutt for dem som har mest fra før. Det er blitt lagt til rette for at velferdsprofitørene skal få en enda større rolle i velferdstjenestene og deltidskrisa er et faktum.

Derfor ønsker Fagforbundet Oslo en rødgrønn regjering. En stemme til Arbeiderpartiet, SV eller Rødt er en stemme for et trygt arbeidsliv. Med et rødgrønt flertall og en ny regjering får vi en ny politisk kurs. Nok er nok og nå er det vår tur!