Sammen er vi OSS dag 3

24.06.2020
Sist oppdatert: 24.06.2020

Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo organiserer en rekke yrkesgrupper og ansatte med ulik kompetanse. I forbindelse med Fagforbundsuka har vi laget en serie med presentasjon av noen av våre medlemmer. Her får du et lite innblikk i hvem Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo er.

Dette er den tredje artikkelen i serien

Vil du lese om idrettspedagogen og læreren kan du lese om dem her.
Vil du lese om miljøarbeideren og barnehagelæreren kan du lese om dem her.

{insert_ep_object class="right" style="float: right;" templateName="image_half" profileId="" imageId="74959" description1="" description2="" align="right" href="" type="imageTemplate"}

Baselederen

Miriam Eunice Sundquist er baseleder på Lindeberg Aktivitetsskole og tillitsvalgt arbeidsplassen.

Hvordan ser en vanlig dag på jobb ut for deg?

Min dag kan starte med tidligvakt på aktivitetsskolen, da tar vi imot barna på morgenen, har aktivitet med de før skoledagen starter. Deretter er det planlegging og klargjøring til ettermiddagens aktiviteter. Vi har korte møter med baseledere på Base 2 og AKS-leder. Og setter opp arbeidsfordeling på min base for dagen. Lage mat og gjøre klart til måltidet rett etter skoleslutt. Barna kommer på AKS og de spiser. Alle har utetid med ulike grupper og utfører planlagte aktiviteter både ute og inne. Dette skaper gode relasjoner med barna.

Hvorfor valgte du å bli medlem av Fagforbundet?

Jeg valgte å bli medlem i fagforbundet gjennom en kollega når jeg startet å arbeide på skole. Jeg fikk informasjon om foreningen og følte at dette var riktig for meg. Jeg forstod tidlig at samhold og trygghet på arbeidsplassen må ivaretas. Som tillitsvalgt så har jeg fått hjelp i vanskelige spørsmål og saker fra medlemmene på min arbeidsplass. Jeg kan stille spørsmål og få råd av de med erfaring i forbundet. Det er viktig å vite at noen er der for oss. Jeg anbefaler alle nyansatte å bli medlem. Står vi sammen er vi sterkere.

Pedlederen/Hovedtillitsvalgt

{insert_ep_object class="right" style="float: right;" templateName="image_half" profileId="" imageId="74964" description1="" description2="" align="right" href="" type="imageTemplate"}

Osama Khalil er ansatt som pedagogisk leder i Villa Habibi, men er frikjøpt 100% for å være hovedtillitsvalgt i bydel Gamle Oslo

Hvordan ser en vanlig dag på jobb ut for deg?

Jeg har en veldig variert arbeidsdag, men i hovedsak så tar jeg meg av medlemmene på min avdeling i bydel Gamle Oslo. Så dagene mine går ut på å møte medlemmene eller på oppfølgingsmøter som arbeidsgiver kaller inn til. Jeg bruker en del av dagen for å forberede meg  på saker som kommer til behandling i Arbeidsmiljøutvalget eller Medbestemmelsesutvalget. For tiden så går vi i en stor omstilling på avdeling noe som krever mye drøftingsmøter med arbeidsgiver.

Hvorfor valgte du å bli medlem av Fagforbundet?

jeg valgte å bli medlem i Fagforbundet. fordi jeg vet at sammen står vi sterkere og for å vise solidaritet. Jeg vet at jeg er trygg på min arbeidsplass og at jeg kan få den hjelpen jeg trenger hvis jeg trenger det.