Full støtte til streikende SAS-piloter

Mandag 4. juli ble det brudd i meklingen mellom Norsk flygerforbund og SAS. Med det gikk 900 SAS-piloter ut i streik.

God sommer til alle våre medlemmer!

Her kommer en sommerhilsen fra Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo med ønsker om en god sommer for alle våre medlemmer!

Storstreik avverget: Et godt meklingsresultat i Oslo kommune

Etter mekling mer enn et døgn på overtid ble det enighet mellom LO Kommune Oslo og Oslo kommune i tariffoppgjøret. Oppgjøret gir reallønnsvekst for LO-medlemmene i Oslo kommune. I tillegg klarte forhandlerne å unngå lokale forhandlinger i årets oppgjør, noe som er en svært viktig seier for oss.

Medlemsmøte med Linn Herning

Den siste tiden har det kommet endringer i pensjonstilskuddet, Storbergetutvalget har lansert sin rapport om hva de mener de private barnehagene skal få i støtte med mer. Derfor inviterte vi Linn Herning fra For Velferdsstaten som har jobbet i flere år med problemstillingene rundt private barnehager.

Stor fare for streik i Oslo kommune

Oppdatering kl. 20:40: Meklingen i tariffoppgjøret for de ansatte i Oslo kommune fortsetter videre utover kvelden på mandag. Om meklingen ikke fører fram kan 1406 LO-organiserte arbeidstakere i Oslo kommune være ute i streik fra tirsdag.

LO Kommune Oslo krever reallønnsutvikling for hele laget

- Vårt hovedkrav foran meklingen som starter i morgen er reallønnsutvikling for alle, slår Per Egil Johansen som er forhandlingsleder for 18 388 arbeidstakere i Oslo kommune fast.

1325 Fagforbundet-medlemmer i Oslo kan havne i streik

-Vi håper på en konstruktiv mekling, men vil kun akseptere et meklingsresultat som ivaretar alle yrkesgrupper, sier Roger Dehlin som leder Fagforbundet Oslo foran meklingen om tariffoppgjøret i Oslo kommune.

Flatt kronetillegg på 14 000 til alle i Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg

Ny lønn og avtale i Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg. B-dels forhandlinger i årets hovedoppgjør ble gjennomført 11 mai 2022.

1. mai 2022 - Gratulerer med dagen

Leder Berit Teviks appell på 1. maifrokost 2022

Brudd i forhandlingene om tariffoppgjøret i Oslo kommune

Forhandlingene mellom Oslo kommune og de fire hovedsammenslutningene endte med brudd i dag. Dermed går oppgjøret til mekling.

Forhandlingene fortsetter i Oslo kommune

Kl. 12.00 i dag overleverte forhandlingssammenslutningene sitt andre kravdokument i årets tarifforhandlinger. LO Kommune Oslo vektlegger økt reallønn til alle, seniortiltak, lærlinger og lønnskompensasjon for videreutdanning og kompetanseutvikling.

Lønnsoppgjøret Oslo kommune 2022: Hele laget skal ha et godt lønnsoppgjør!

Pressemelding fra Fagforbundet Oslo om lønnsoppgjøret i Oslo kommune 2022.

Nei til SIAN på Tøyen torg

På lørdag 2. april skal SIAN ha markering på Tøyen torg. Fagforbundets Oslos medlemmer i Antirasistisk felleskap reagerer på det.

Viktig at kjøpekraften opprettholdes

Kunnskap er viktig. I forbindelse med lønnsoppgjøret har det vært kursing med tema frontfagsmodellen og Teknisk beregningsutvalg.

Bli med å feire barnehagedagen

Tirsdag 15. mars er det barnehagedagen. I den anledning har vi intervjuet Jessica Rundin, barnehagelærer og leder for barnehagenettverket i Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo.

Hva betyr kvinnekamp i 2022

Innlegg i forbindelse med 8. mars. Av Linda Amundsen, trikkefører og tillitsvalgt i Fagforbundet Oslo Sporveiers Arbeiderforening.

Bevilgning til SOS-barnebyer

Grunnet krigen i Ukraina hadde fagforeningen ekstraordinært styremøte tirsdag 01.03.22, der vi vedtok å bevilge penger til SOS-barnebyers katastrofefond.

Fyll på med kompetanse på Fagskolen Oslo

Fristen for å søke høyere yrkesfaglig utdannelse er 15. april.

Årsmøte 2022 - Prosjekt i privat sektor og 100 000 kr til barnebyen

Enda et digitalt årsmøte i Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo ble gjennomført 25.01.22. Årsmøtet bevilget blant annet 100 000 kroner til barnebyen i Huambo samt gjenvalg og nyvalg av en rekke verv i foreningen.

Årsmøte 2022

Det er klart for årsmøte i Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo. Her finner du sakspapirer og påmeldingslenke til det digitale møtet.