Nyheter

Máre Helander er samisklærer og kulturformidler på Oslo Samiske Skole og medlem av Fagforbundet Barn- og Oppvekst Oslo.

Ønsker å være en brobygger

Samefolkets dag feires 6. februar.

Streike markering Youngstorget

Årsmøte 2024

Det er igjen klart for årsmøte i Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo. Påmeldingslenke er sendt ut til alle medlemmer på e-post. Sakspapirer ligger vedlagt i denne saken. Vel møtt!

Omtrent tjue renholdere var tilstede for motivasjon og kunnskap på fagdag 4. desember.

Godt renhold er viktig for samfunnet

Fagdag for renholderne på deres merkedag.

Bilder fra arrangement vi har gjennomført

Fagforeningen er 10 år!

Vi har feiret at fagforeningen er 10 år! 2013 slo Fagforbundet sammen 56 bydels foreninger og vi ble til det vi er i dag Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo.

Edda Flatlandsmo er organisasjonssekretær og hovedtillitsvalgt i Mental Helse Ungdom fra Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo og Jude Lourderajan Salvadhoor er barnepleier, plasstillitsvalgt og medlem i Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo.

To om tillitsvalgtsamlingen

Fredag 3. november ble tillitsvalgte feiret.

Vanessa Riviere er leder for Yrkessekjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo.

Tale til barne- og ungdomsarbeideren

Holdt på BUA-dagen 3.november

Fagforbundet Barn og Oppvekst støtter Fosensamene og krever umiddelbar handling!

11.oktober var det to år siden høyesterett enstemmig kom fram til at konsesjonen og ekspropriasjonstillatelsen til Storheia og Roan vindkraftverk på Fosen er ugyldige. Likevel har ingenting skjedd. Fosensamenes rett til kulturutøvelse etter FNs konvensjon om sivile og politiske rettigheter er fortsatt krenket.

Randi Færevik er leder for Yrkesseksjonen kirke, kultur og oppvekst.

På tide med flere folk og bedre vilkår i barnehagene

Innlegg i Vårt Oslo i forbindelse med barnehagelærerdagen 5. oktober.

Medlemsmøte om tariffkrav 2024

Vi skal ha medlemsmøte hvor vi skal vedta tariffkrav for hovedoppgjøret i 2024.

Vanessa Riviere er leder Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo.
Hun er også medlem i Mangfoldsnettverket. Bildet er tatt fra streiken i NHO-barnehagene i mars.

Informerte kommunen om Mangfoldsnettverket

Talte om antidiskriminering og mangfoldsarbeid i Oslo rådhus 8. juni.

Per Egil Johansen er leder for Fagforbundets kompetansesenter i Oslo og LO kommune Oslo.

Viktig markering for mangfold

Oslo Pride arrangeres 23. juni – 1. juli.

Hanna Lajord-Stilén er hovedtillitsvalgt i Utdanningsetaten og medlem av Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo

Flott konferanse for nettverksbygging og informasjon

Kommunal konferansen 2023 ble avhold 6. - 7. juni.

Nosheen Khalid Mahmood er vernepleier på Lusetjern skole og medlem av Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo.

Fagforbundet Oslo har 50 000 medlemmer

Den 29. mai ble vi 50 000.

Wiktor Lokander er barnehagelærer og jobber som pedagogisk leder i Espira Grefsen barnehage. Der er han plasstillitsvalgt og medlem av Fagforbundet Barn og oppvekst Oslo.

Viktig at dagens byråd fortsetter

Fagpolitisk dag med kommunevalg som tema.

Medlemmer i NHO-barnehagene i aksjon på Egertorget

Gi din signatur til de streikende barnehagearbeiderne

Streiken er i sin fjerde uke. Vi trenger din støtte!

Vanessa Riviere er på streikebesøk på Egertorget i anledning NHO.barnehagene

8. mars handler om kvinnefelleskap

Bli med på kvinnedagen.

Kristin Helene Adams ber om støtte til pensjonsstreik på talerstolen på Representantskapet i LO 21.2.23

Nå er det lavtløntes tur

Stor enighet om målet for mellomoppgjøret.

Kristin Helene Adams er pedagogisk leder og plasstillitsvalgt i Teisentoppen barnehage.

Klar for ny streik om pensjon

Tillitsvalgt Kristin Helene Adams har vært oppe hele natten, men er klar for å streike for en trygg og livslang pensjon for medlemmene.

Streik i PBL 2022

Årsmøte 2023

Rajeshwaran Subramaniam er faglært renholdsoperatør og medlem av Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo.

En god jobb i kommunen

Gratulerer med renholdernes dag 5. desember 2022!