Lotteri til inntekt for Fagforbundets Barneby

På vår Tariffkonferanse 26.-27. oktober var det lotteri til inntekt for Fagforbundets Barneby. Hele kr. 15.000,- ble satt inn på barnebyens konto 8380.08.73730. Takk til alle som støttet lotteriet!

Vi støtter kampen for kjønnsnøytral og livsvarig pensjon

Støtteerklæring fra Fagforbundet Agder til de kulturstreikende

Oppgjøret i kommunesektoren kom i havn - se lønnstabell her

Lønnsoppgjøret i kommunesektoren er i havn og LO-medlemmene er sikret kjøpekraft. Se lønnstabell fra KS-nettside her.

Artikkel fra Fagbladet vedr. Care Service Englegård

Leder i Fagforbundet Tvedestrand uttaler: "Reagerer på planer om ny behandlingsinstitusjon"

Møteplan Fagforbundet Agder

Regionstyret, Representantskapet og Tariffkonferansen.

Støtteerklæring fra SV Vennesla (klikk for å lese hele)

Vi i Sosialistisk Venstreparti Vennesla støtter de streikende i Fagforbundet og Fellesorganisasjonen.

Forlik etter oppsigelse (Artikkel fra Fagbladet)

Helsearbeider gikk fra 90 til 20 prosent: – Den beste løsningen vi kunne få til, sier rådgiver

Fagforbundet Agder støtter Heismontørene

I lengre tid har det vært konflikt mellom klubben og ledelsen i Schindler heis omkring flere forhold knyttet til driften i selskapet. Saken ble ytterligere spent da Hovedtillitsvalgt i Schindler, Alexander Jones ble avskjediget med umiddlebar virkning i slutten av november.

Kampanjer #StoppVoldMotKvinner #Bliforbanna

Vold mot kvinner er et stor samfunnsproblem verden over og har økt i forbindelse med Koronapandemien. For å sette fokus på volden har Fagforbundet i samarbeid med FOKUS, (Forum for kvinner og utvikling), laget en 16 dagers kampanje som har som mål å opplyse og engasjere samfunnet for å avskaffe volden. Kampanjen varer til 10. desember og foregår på sosiale medier og i hovedsak ved deling og tagging på Facebook og Instagram. Fagforbundet Agder deltar i kampanjen og oppfordrer alle fagforeninger til å delta ved å dele informasjon og bilder som blir lagt ut på vår nett og facebookside.

Vi ønsker alle våre medlemmer en fortsatt god sommer!

Kontoret er igjen bemannet etter ferieavviklingen.

FAGFORBUNDET AGDER GIR EN LUCAS 3-MASKIN - Regjeringen svikter pasientene!

Ambulansene i Agder får livreddende gave fra Fagforbundet

Regionstyret Agder vedtok forrige uke å bevilge penger til en Lucas3 hjertekompresjonsmaskin til ambulansene i Agder.

Webinar 11. og 16. juni 2020

Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst ønsker velkommen til en time med energipåfyll og refleksjon med Nina Nakling. Du deltar via pc/mobil/Ipad. Klikk på overskriften for å se kursplakaten.

Hjemmekontor er forsatt hovedregel for Fagforbundet Agder

Fagforbundet tar korona på alvor og våre ansatte og tillitsvalgte arbeider inntil videre hjemmefra for å være med på å begrense smittespredningen.