Tariffavtale på plass ved Evidensia Fana Dyreklinikk

Gratulerer med nok en tariffavtale dyrepleiere og klinikk assistenter!

Gratulerer med nok en tariffavtale dyrepleiere og klinikk assistenter! (Foto: Håvard Engebretsen)

Tariffavtalen har virkning fra 9. april.

06.05.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 06.05.2024

Fagforbundets viktigste jobb er å sørge for medlemmenes lønns- og arbeidsvilkår. Fagforbundet Teknisk forening Oslo har inngått en tariffavtale for medlemmene på Evidensia Fana Dyreklinikk. Med en tariffavtale får medlemmene blant annet medbestemmelse på arbeidsplassen og en nedre grense for lønn.

Glad for tariffavtale

- Jeg er glad for å ha fått tariffavtalen på plass for medlemmene våre, og jeg takker Evidensia Fana Dyreklinikk for å komme oss i møte. Det er Den Norske Veterinærforening og overenskomsten for dyrepleiere og klinikkassistener på alle klinikker nå blir gjeldende framover for medlemmene våre, sier Christina Marie Andersen, hovedtillitsvalgt i Evidensia.

Gir mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag

- Med en tariffavtale på plass får du enda flere rettigheter som er framforhandlet for deg som arbeidstaker. Og gjennom partssamarbeidet får du også større mulighet til å påvirke din arbeidshverdag, avslutter hun.

Om Evidensia Norge

Evidensia Norge er en del av Europas største veterinærkjede IVC Evidensia, som består av over 2500 dyreklinikker og dyresykehus i 20 land.