Tariffavtale for medlemmene på Odeon kino

Odeon kino på Storo har inngått tariffavtale med medlemmene i Fagforbundet Kultur Oslo. (Foto: Odeon kino AS)

Tariffavtalen har virkning fra 11. januar.

14.03.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 14.03.2024

Fagforbundets viktigste jobb er å sørge for medlemmenes lønns- og arbeidsvilkår. Fagforbundet Kultur Oslo inngikk 11. januar en tariffavtale for medlemmene på Odeon kino på Storo i Oslo. Med en tariffavtale får medlemmene blant annet medbestemmelse på arbeidsplassen og en nedre grense for lønn.

Glad på vegne av medlemmene

- Jeg er veldig glad for å ha fått tariffavtalen på plass for medlemmene våre, og jeg takker Odeon kino AS for å komme oss i møte. Det er LO/Virkes landsoverenskomst for kinoer nå som blir gjeldende framover for medlemmene våre, sier Jenny Dellegård, leder for Fagforbundet Kultur Oslo.

Flere rettigheter og bedre innflytelse

- Med en tariffavtale på plass får du enda flere rettigheter som er framforhandlet for deg som arbeidstaker. Og gjennom partssamarbeidet får du også større mulighet til å påvirke din arbeidshverdag, avslutter hun.

Les mer om dine rettigheter i LO/Virkes landsoverkomst for kinoer.

Om Odeon kino

ODEON Kino AS driver en kjede av kinoer i Norge. Selskapet er eid av ODEON Cinemas Group, som er Nordens største kinokonsern med 30 millioner årlige kinobesøkene i de nordiske og baltiske land.