Bygg kompetanse med gratis utdanning på MedLearn

Cathrine Snare er ny leder for Yrkesseksjonen Helse og Sosial Oslo. Hun kommer fra Fagforbundet sykehus og helse Oslo, hvor hun har vært tillitsvalgt siden 2011. (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet Oslo)

Frist er 10. august.

20.06.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 21.06.2023

MedLearn - fagskole innen helse og oppvekst – tilbyr ledige studieplasser for høsten 2023. Studiene er gratis, nettbaserte og lar seg fint gjennomføre mens du er i jobb.

Kunnskap gjør sterk

- Kompetanseheving er viktig for alle fagarbeidere. Det inspirerer og det gir nye muligheter, sier Cathrin Snare, leder for Yrkesseksjon  Helse og Sosial  Oslo.

Velg mellom flere utdanninger

Deltidsstudier over 2 år rettet mot helsefagarbeidere/hjelpepleiere, samt andre som har nødvendig realkompetanse:

• Demensomsorg og alderspsykiatri (60 studiepoeng).
  • Psykisk helsearbeid (60 studiepoeng).
  • Kreftomsorg og lindrende pleie (60 studiepoeng).
  • Helse, aldring og aktiv omsorg (60 studiepoeng).

Undervisningen er basert på nettundervisning og avsluttes med en praksis og fordypningsoppgave.

Deltidsstudier på 1 år rettet mot helsefagarbeidere. Sykepleiere, ergoterapeuter og andre i helsevesenet som har behov for videreutdanningene, kan også søke:

• Hverdagsrehabilitering (30 studiepoeng).
  •  Migrasjonshelse (30 studiepoeng).
  • Velferdsteknologi (30 studiepoeng).

Her kan du lese mer om utdanningene på MedLearn.

Sønadsfrister for studiestart høst 2023

Søkndasperioden for studiene er 15. juni  til 10. august,  med tilbud om studieplass fra 11. august og utover. Ved ledige plasser etter 10. august vil studiene holdes åpent for søkere fram til 10.  september. De ledige plassene vil bli tildelt fortløpende.

Om MedLearn - fagskole innen helse og oppvekst

MedLearn har siden 2013 tilbudt nettbaserte fagskoleutdanninger. I dag har skolen over 1500 fagskolestudenter fordelt på 16 utdanninger. Skolen er fagområdeakkreditert innenfor helse og oppvekst.

Studieløpet tilbys på deltid, og er nettbasert. Helsefagskolene er gratis for studenten, med unntak for bøker.