33 00 kroner ekstra til medlemmer på Oslo konserthus

Fagforbundet har egen klubb på Oslo Konserthus.

Fagforbundet har egen klubb på Oslo Konserthus. (Foto: Oslo Konserthus)

Mellomoppgjøret ble signert 15. mai.

20.06.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 20.06.2023

Forhandlinger har foregått 19. april 2023 mellom Oslo Konserthus AS og Fagforbundet. Protokoll ble undertegnet 15. mai 2023.

Fornøyd med oppgjøret

Til stede fra Fagforbundet var hovedtillitsvalgt Kjetil Polden fra Fagforbundet Teater og Scene. Han har følgende kommentar til oppgjøret:

- Jeg er fornøyd med oppgjøret. Vi fikk opp til ramma og det er bra.

Tillegg til alle

Det gis et tillegg på kr. 33 069 til alle medlemmer med fast ansettelse. Et medlem får i tillegg lavlønnstillegg på kr. 5.850. Alle tillegg gis fra 1. april 2023. Tilleggene inkluderer alle sentrale tillegg fremforhandlet i A-delsforhandlingene 2023 mellom LO Stat og Spekter. Deltidsansatte gis forholdsmessig tillegg. For verter, arrangementsverter og billettselgere som lønnes på timebasis gis et kronetillegg på kr. 10.

Kartlegging av lønnsnivå er avtalt

Det er enighet om at det skal gjørs en kartlegging av lønnsnivået til høsten for deretter å vurdere et oppgjør. Det skal utføres en benchmarking av lønnsnivået i andre hus. For å se om man etter mange års oppgjør, på eller under rammen, har ført at ansatte har sakket akterut. Ansiennitet tillegg skal vurderes. Det er mange lojale ansatte med lang ansiennitet og mye kompetanse.